Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatSarjakortitUsein kysyttyä sarjakorteista
Miten sarjakortin saldon saa korjattua?
Miten sarjakortin saldon saa korjattua?
Päivitetty yli viikko sitten

Jos asiakkaasi sarjakortin saldoon tulee virhe, esim. asiakas varaa ja maksaa ajan sarjakortilla, mutta peruu tämän myöhemmin, tai työntekijä luo hänelle sarjakortin väärällä summalla tai käyntimäärällä, voi tämän korjata jälkikäteen.

Huomio: Jos asiakas varaa ajan ja maksaa varauksen etukäteen Vellon sarjakortilla, mutta myöhemmin peruuttaa ajan, ei käytetty summa tai käyntikerta palaudu automaattisesti sarjakortille.

Tässä kohtaa kannattaa joko:

  • luoda asiakkaalle uusi erillinen sarjakortti, joka vastaa peruutetun ajanvarauksen summaa tai palvelua

  • korjata aikaisempi sarjakortti poistamalla se ja luomalla uusi, jossa mukana peruutetun ajanvarauksen saldo/palvelu

Työntekijänä voit luoda ja lähettää uuden sarjakortin ilman, että siitä peritään maksua.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu Velloosi pääkäyttäjänä

  2. Ota ylös asiakkaan tiedot:

    1. Oikea vastaanottajan nimi

    2. Oikea vastaanottajan sähköpostiosoite

    3. Oikea sarjakortin arvo ja/tai palvelumäärä

  3. Etsi sarjakortti asiakasrekisteristäsi käyttäen asiakkaan antamia tietoja

  4. Mene lahjakorttikauppaasi kohdasta Valinnat → Lahjakortit & Sarjakortit

  5. Löydä oikea sarjakortti ja paina Lähetä

  6. Syötä vastaanottajan oikeat tiedot – varmista, että sähköpostiosoite on myös oikein

  7. Klikkaa lopuksi Luo myymäsi lahjakortti

Uusi sarjakortti on luotu ja lähetetty liitettyyn sähköpostiin ja se löytyy asiakasrekisteristäsi vastaanottajan nimen alta.

Huomio: Kun työtekijä luo ja lähettää lahja- tai sarjakortin asiakkaalle, ei siitä muodostu erillistä riviä raportteihin. Tämä pätee myös, jos työntekijä esim. myy sarjakortin luomalla sen ja vastaanottamalla käteisenä myynnin.

Lue miten toimia, jos haluat muodostaa rivin myyntiraportteihin työntekijän myymästä sarjakortista, täältä:

Miten merkkaan myydyn sarjakortin käytetyksi?

Lue tarkemmat ohjeet siitä, miten merkata myyty sarjakortti käytetyksi asiakasrekisteristä täältä: Sarjakortin kirjaaminen käytetyksi asiakaskortilta

Miten hyvitän sarjakorttimyynnin?

Jos haluat hyvittää myydyn sarjakortin, toimii tämä samoin kuin lahjakortin hyvitys. Lue miten toimia täältä: Lahjakortti - hyvitys

Miten muokkaan jo myytyä sarjakorttia?

Jos jo myydyille sarjakorteille tarvitsee myöhemmin tehdä muutoksia, kuten vaikkapa lisätä uusia palveluita, lue miten toimia täältä: Sarjakortin muokkaaminen jälkikäteen

Vastasiko tämä kysymykseesi?