Jos asiakkaasi sarjakortin saldoon tulee virhe, esim. asiakas varaa ja maksaa ajan sarjakortilla, mutta peruu tämän myöhemmin, tai työntekijä luo hänelle sarjakortin väärällä summalla tai käyntimäärällä, voi tämän korjata jälkikäteen.
Huomio: Jos asiakas varaa ajan ja maksaa varauksen etukäteen Vellon sarjakortilla, mutta myöhemmin peruuttaa ajan, ei käytetty summa tai käyntikerta palaudu automaattisesti sarjakortille.
Tässä kohtaa kannattaa joko:
luoda asiakkaalle uusi erillinen sarjakortti, joka vastaa peruutetun ajanvarauksen summaa tai palvelua
korjata aikaisempi sarjakortti poistamalla se ja luomalla uusi, jossa mukana peruutetun ajanvarauksen saldo/palvelu
Työntekijänä voit luoda ja lähettää uuden sarjakortin ilman, että siitä peritään maksua.
Toimi näin:
Kirjaudu Velloosi pääkäyttäjänä
Ota ylös asiakkaan tiedot:
Oikea vastaanottajan nimi
Oikea vastaanottajan sähköpostiosoite
Oikea sarjakortin arvo ja/tai palvelumäärä
Etsi sarjakortti asiakasrekisteristäsi käyttäen asiakkaan antamia tietoja
Mene lahjakorttikauppaasi kohdasta Valinnat → Lahjakortit & Sarjakortit
Löydä oikea sarjakortti ja paina Lähetä
Syötä vastaanottajan oikeat tiedot – varmista, että sähköpostiosoite on myös oikein
Klikkaa lopuksi Luo myymäsi lahjakortti
Uusi sarjakortti on luotu ja lähetetty liitettyyn sähköpostiin ja se löytyy asiakasrekisteristäsi vastaanottajan nimen alta.
Huomio: Kun työtekijä luo ja lähettää lahja- tai sarjakortin asiakkaalle, ei siitä muodostu erillistä riviä raportteihin. Tämä pätee myös, jos työntekijä esim. myy sarjakortin luomalla sen ja vastaanottamalla käteisenä myynnin.
Lue miten toimia, jos haluat muodostaa rivin myyntiraportteihin työntekijän myymästä sarjakortista, täältä:
Miten merkkaan myydyn sarjakortin käytetyksi?
Lue tarkemmat ohjeet siitä, miten merkata myyty sarjakortti käytetyksi asiakasrekisteristä täältä: Sarjakortin kirjaaminen käytetyksi asiakaskortilta
Miten hyvitän sarjakorttimyynnin?
Jos haluat hyvittää myydyn sarjakortin, toimii tämä samoin kuin lahjakortin hyvitys. Lue miten toimia täältä: Lahjakortti - hyvitys
Miten muokkaan jo myytyä sarjakorttia?
Jos jo myydyille sarjakorteille tarvitsee myöhemmin tehdä muutoksia, kuten vaikkapa lisätä uusia palveluita, lue miten toimia täältä: Sarjakortin muokkaaminen jälkikäteen