Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatLahjakortitLahjakorttien mitätöinti
Lahjakortin mitätöinti ja maksun palautus
Lahjakortin mitätöinti ja maksun palautus
Päivitetty yli 4 kuukautta sitten

Jotta voit hyvittää käyttämättömän lahjakortin, tulee lahjakortti ensin mitätöidä (käytännössä lahjakortti kirjataan käytetyksi) ja sen jälkeen maksu palauttaa asiakkaalle.

Lahjakortti on mahdollista mitätöidä, jos sillä on vielä voimassaoloaikaa sekä arvoa tai hoitokertoja jäljellä.

Lahjakortin mitätöinti

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Raportit

  3. Valitse Lahjakortit ja sarjakortit

  4. Etsi hyvitystä vaativa lahjakortti. Huomioi, että lahjakortin tulee olla voimassa.

  5. Klikkaa lahjakortti auki

  6. Vieritä avautuvan ikkunan alareunaan

  7. Syötä lahjakortin koko summa tai hoitokertojen määrä sille varattuun kenttään

  8. Kirjaa lahjakortti käytetyksi

Maksun palautus asiakkaalle

  1. Siirry kohtaan Valinnat → Raportit

  2. Valitse Myynnit-raportti

  3. Etsi kyseinen lahjakorttiostotapahtuma

  4. Klikkaa myyntitapahtuma auki

  5. Klikkaa avautuvan ikkunan alalaidasta Hyvitä

Hyvä tietää: Hyvitetty maksu palautetaan asiakkaan käyttämälle maksukortille. Hyvitys näkyy asiakkaalla noin 5-10 päivän sisällä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?