Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatViestit ja viestintäTekstiviestit
Varausvahvistus tekstiviestillä asiakkaalle
Varausvahvistus tekstiviestillä asiakkaalle
Päivitetty yli viikko sitten

Vello voi lähettää asiakkaillesi varausvahvistuksen tehdystä ajanvarauksesta sekä sähköpostitse että tekstiviestillä. Tämä vaatii kolme asiaa:

  • Tekstiviestien aktivoimisen

  • Saldon lataamisen

  • Tekstiviestivahvistuksien kytkemisen päälle kalenterista

Huomioi! Tesktiviestien lähettäminen asiakkaille vaatii saldoa, mikä pitää ladata erikseen tilille.

​

Miten aktivoin tekstiviestit Vellossa?​

Aktivoi tekstiviestien lähetys Vellossasi näin:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Tilaa ja aktivoi tekstiviestit kohdassa Valinnat → Käyttäjätili → Laskutus

  3. Lisää Saldoa viestinlähetystä varten

Hyvä tietää: Vello sisältää aikavyöhyketuen. Vellon toimittaman varausvahvistuksen tekstissä mainittu kellonaika on aina kohdetoimipaikan aikavyöhykkeen mukainen. Kannattaa siis varmistaa, että aikavyöhyke on asetettu oikeaan maahan.

Aikavyöhykkeen voi tarkistaa ja asettaa kohdassa Valinnat → Asetukset → Yleinen

Miten lataan lisää Saldoa viestien lähetystä varten?

Vello lataa lisää Saldoa automaattisesti uudelleen, kun Saldon määrä tililläsi putoaa sinun määrittelemään minimimäärään.

Kun otat viestit käyttöön, valitset tämän määrän (esim. kun Saldoa on jäljellä enää 10 euroa, niin sitä ladataan lisää).

Erittäin tärkeää! Jos Saldon automaattinen lataaminen epäonnistuu, esim. vaikka siksi että kortilla ei sillä hetkellä ole tarpeeksi katetta, niin automaattinen lataus katkeaa. Silloin se täytyy aktivoida taas manuaalisesti menemällä Laskutus sivulle ja lataamalla lisää, kuten ensimmäisellä kerralla.

Jos tekstiviestit yht'äkkiä loppuvat kokonaan tarkistathan, ettei tilisi Saldo ole pudonnut nollaan.

Miten laitan tesktiviestivahvistukset päälle kalenterista?

  1. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Kalenterit

  2. Valitse haluamasi kalenteri

  3. Klikkaa kohtaa Viestintä

  4. Kohdasta Varaus- ja peruutusvahvistukset asiakkaalle varmista että Lähetä varausviestit asiakkaalle tekstiviestillä (vaatii viestipaketin) -täppä on laitettu päälle

Huomioi: Tekstiviestimuistutukset aktivoituvat ajanvarauksiin, jotka on tehty kalenteriisi tekstiviestien aktivoinnin jälkeen. Olemassa oleviin varauksiin ei lähetetä varausvahvistuksia.

Samasta välilehdestä voit myös aktivoida sähköpostimuistutukset varmistamalla, että Lähetä varausviestit asiakkaalle sähköpostilla -valinta on myös päällä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?