Vello voi lähettää asiakkaillesi varausvahvistuksen tehdystä ajanvarauksesta sekä sähköpostitse että tekstiviestillä. Tämä vaatii kolme asiaa:
Tekstiviestien aktivoimisen
Saldon lataamisen
Tekstiviestivahvistuksien kytkemisen päälle kalenterista
Huomioi! Tesktiviestien lähettäminen asiakkaille vaatii saldoa, mikä pitää ladata erikseen tilille.
Miten aktivoin tekstiviestit Vellossa?
Aktivoi tekstiviestien lähetys Vellossasi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Siirry kohtaan Käyttäjätili → Laskutus
Tilaa ja aktivoi tekstiviestit kohdassa Lisämahdollisuudet klikkaamalla Aktivoi tekstiviestit -painiketta
Lisää Saldoa viestinlähetystä varten (lue miten ladata Saldoa täältä: Saldon lataaminen)
Hyvä tietää: Vello sisältää aikavyöhyketuen. Vellon toimittaman varausvahvistuksen tekstissä mainittu kellonaika on aina kohdetoimipaikan aikavyöhykkeen mukainen. Kannattaa siis varmistaa, että aikavyöhyke on asetettu oikeaan maahan.
Aikavyöhykkeen voi tarkistaa ja asettaa kohdassa Asetukset → Yleinen
Miten lataan lisää Saldoa viestien lähetystä varten?
Vello lataa lisää Saldoa automaattisesti uudelleen, kun Saldon määrä tililläsi putoaa sinun määrittelemään minimimäärään.
Kun otat viestit käyttöön, valitset tämän määrän (esim. kun Saldoa on jäljellä enää 10 euroa, niin sitä ladataan lisää).
Erittäin tärkeää! Jos Saldon automaattinen lataaminen epäonnistuu, esim. vaikka siksi että kortilla ei sillä hetkellä ole tarpeeksi katetta, niin automaattinen lataus katkeaa. Silloin se täytyy aktivoida taas manuaalisesti menemällä Laskutus sivulle ja lataamalla lisää, kuten ensimmäisellä kerralla.
Jos tekstiviestit yht'äkkiä loppuvat kokonaan tarkistathan, ettei tilisi Saldo ole pudonnut nollaan.
Miten laitan tesktiviestivahvistukset päälle kalenterista?
Siirry kohtaan Asetukset → Kalenterit
Valitse haluamasi kalenteri
Klikkaa kohtaa Viestintä
Kohdasta Varaus- ja peruutusvahvistukset asiakkaalle varmista että Lähetä varausviestit asiakkaalle tekstiviestillä (vaatii viestipaketin) -täppä on laitettu päälle
Huomioi: Tekstiviestimuistutukset aktivoituvat ajanvarauksiin, jotka on tehty kalenteriisi tekstiviestien aktivoinnin jälkeen. Olemassa oleviin varauksiin ei lähetetä varausvahvistuksia.
Samasta välilehdestä voit myös aktivoida sähköpostimuistutukset varmistamalla, että Lähetä varausviestit asiakkaalle sähköpostilla -valinta on myös päällä.