Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatSaldoSaldon käyttäminen Vellossa
Tekstiviestimuistutukset asiakkaille
Tekstiviestimuistutukset asiakkaille
Päivitetty yli viikko sitten

Vello voi muistuttaa asiakastasi lähestyvästä ajanvarauksesta automaattisesti. Muistutus onnistuu sekä sähköpostilla että tekstiviestillä. Muistutukset -ominaisuus sisältyy Vellon Premium -pakettiin.

Huomioi! Tesktiviestien lähettäminen asiakkaille vaatii saldoa, mikä pitää ladata erikseen tilille.

​

Miten aktivoin tekstiviestit Vellossa?​

Aseta muistutukset lähtemään tekstiviestillä näin:

  1. Tilaa ja aktivoi tekstiviestit kohdassa Valinnat → Käyttäjätili → Laskutus

  2. Ota tekstiviestiviestintä käyttöön haluamillesi varauskalentereille kohdassa Valinnat → Asetukset → Varauskalenterit → (valitse kalenteri ) → Viestintä-välilehti

Huomioi: Tekstiviestimuistutukset aktivoituvat ajanvarauksiin, jotka on tehty kalenteriisi Muistutukset-ominaisuuden aktivoinnin jälkeen. Olemassa oleviin varauksiin ei lähetetä muistutuksia.

Samasta välilehdestä voit myös aktivoida sähköpostimuistutukset varmistamalla, että Lähetä varausviestit asiakkaalle sähköpostilla -valinta on päällä.

Hyvä tietää: Vello sisältää aikavyöhyketuen. Vellon toimittaman varausvahvistuksen tekstissä mainittu kellonaika on aina kohdetoimipaikan aikavyöhykkeen mukainen. Kannattaa siis varmistaa, että aikavyöhyke on asetettu oikeaan maahan.

Aikavyöhykkeen voi tarkistaa ja asettaa kohdassa Valinnat → Asetukset → Yleinen

Miten lataan lisää Saldoa viestien lähetystä varten?

Vello lataa lisää Saldoa automaattisesti uudelleen, kun Saldon määrä tililläsi putoaa sinun määrittelemään minimimäärään.

Kun otat viestit käyttöön, valitset tämän määrän (esim. kun Saldoa on jäljellä enää 10 euroa, niin sitä ladataan lisää).

Erittäin tärkeää! Jos Saldon automaattinen lataaminen epäonnistuu, esim. vaikka siksi että kortilla ei sillä hetkellä ole tarpeeksi katetta, niin automaattinen lataus katkeaa. Silloin se täytyy aktivoida taas manuaalisesti menemällä Laskutus sivulle ja lataamalla lisää, kuten ensimmäisellä kerralla.

Jos tekstiviestimuistutukset yht'äkkiä loppuvat kokonaan tarkistathan, ettei tilisi Saldo ole pudonnut nollaan.

Vastasiko tämä kysymykseesi?