Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatViestit ja viestintäUsein kysyttyä viesteistä ja viestinnästä Vellossa
Miksi tekstiviestit eivät lähde joillekin asiakkaille varauksista?
Miksi tekstiviestit eivät lähde joillekin asiakkaille varauksista?
Päivitetty yli viikko sitten

Jos tekstiviestimuistutukset on kytketty päälle, ne lähtevät automaattisesti asiakkaalle, kun ajanvaraus luodaan kunhan heidän puhelin numeronsa on lisätty oikein ajanvaraukseen.

Jos haluat aktivoida tekstiviestimuistutuksien lähettämisen asiakkaillesi, lue lisää täältä: Varausvahvistus tekstiviestillä asiakkaalle

Miten tarkistan, että tekstiviesti- / sähköposti-ilmoitus on lähtenyt asiakkaalle?

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Mene kohtaan Valinnat → Kalenteri

  3. Avaa ajanvaraus, jonka viestit haluat tarkistaa

  4. Klikkaa Varauksen tiedot auki vasemmasta alakulmasta

  5. Uudessa ikkunassa klikkaa Tekstiviestit

  6. Tässä näkyy lähetetyt viestit, milloin viesti on lähetetty ja mahdolliset tulevat muistutukset

Huomio: Jos Saldo viesteille on päässyt loppumaan, tai tekstiviestit on vasta kytketty päälle, tekstiviestimuistutuksia ei lähde ennen tätä hetkeä jo tehtyihin varauksiin.

Mitä teen, jos tesktiviestiä ei ole lähtenyt?

Mikäli asiakkaat eivät saa tekstiviestejä, kannattaa tarkistaa seuraavat seikat:

Onko Vello-tilillä riittävästi saldoa?

Jokainen tekstiviesti kuluttaa Vello-saldoa, ja mikäli saldo on pääsyt loppumaan, tekstiviestit eivät enää lähde liikkelle. Tekstiviestit maksavat alkaen 0,08€ per kpl.

Tarkista saldo ja lataa sitä tarvittaessa seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry Valinnat → Käyttäjätili → Laskutus

  3. Vieritä sivua alaspäin, kunnes saavut kohtaan Saldo

  4. Voit halutessasi asettaa alarajan tai ladata lisää saldoa. Mikäli olet asettanut alarajan, tarkoittaa tämä sitä, että mikäli saldo menee ko alarajan alle, Vello lataa asettamasi summan automaattisesti tiliin liitetyltä maksukortilta.


Onko puhelinnumero kirjoitettu oikein tai lisätty varauksen yhteyteen myöhemmin?

Mikäli puhelinnumero on kirjattu varauksen yhteyteen vasta jälkikäteen, ei varauksesta tule varausvahvistusta tai muistutusta. Kannattaa myös tarkistaa numeron kirjoitusasu, siinä ei saa olla tyhjiä välilyöntejä.


Onko tekstiviestit asetettu päälle?

Tekstiviestit voi asettaa päälle joko kalenterikohtaisesti tai yleisesti. Huomaathan, että yleiset tekstiviestiasetukest yliajaa kalenterikohtaiset tekstiviestiasetukset. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka kalenterikkohtaiset tekstiviestiasetukset olisivatkin päällä, ei tekstiviestit lähde matkaan, mikäli yleisistä asetuksista tämä on laitettu pois päältä.

Vaikka olisit kytkenyt tekstiviestimuistutukset jo aiemmin päälle tarkista, että nämä asetukset ovat edelleen päällä.

Pääset muokkaamaan yleisiä tekstiviestiasetuksia seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry Valinnat → Asetukset → Viestintä

  3. Siirry kohtaan Varaus- ja peruutusvahvistusten yleiset asetukset

  4. Laita täppä päälle kohdassa Lähetä varausvahvistukset asiakkaille tekstiviestitse

Ja kalenterikohtaisia tekstiviestiasetuksia seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry Valinnat → Asetukset → Kalenterit

  3. Valitse haluamasi kalenteri

  4. Siirry kohtaan Viestintä → Varaus- ja peruutusvahvistukset asiakkaalle

  5. Laita täppä päälle kohdassa Lähetä varausvahvistukset asiakkaille tekstiviestitse

Vastasiko tämä kysymykseesi?