Kaikki kokoelmat
Viestit ja viestintä
Ongelmatilanteet
Miksi tekstiviestit eivät lähde joillekin asiakkaille varauksista?
Miksi tekstiviestit eivät lähde joillekin asiakkaille varauksista?
Päivitetty yli viikko sitten

Mikäli asiakkaat eivät saa tekstiviestejä, kannattaa tarkistaa seuraavat seikat:

Onko Vello-tilillä riittävästi saldoa?

Jokainen tekstiviesti kuluttaa Vello-saldoa, ja mikäli saldo on pääsyt loppumaan, tekstiviestit eivät enää lähde liikkelle. Tekstiviestit maksavat alkaen 0,08€ per kpl.

Tarkista saldo ja lataa sitä tarvittaessa seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry Valinnat → Käyttäjätili → Laskutus

  3. Vieritä sivua alaspäin, kunnes saavut kohtaan Saldo

  4. Voit halutessasi asettaa alarajan tai ladata lisää saldoa. Mikäli olet asettanut alarajan, tarkoittaa tämä sitä, että mikäli saldo menee ko alarajan alle, Vello lataa asettamasi summan automaattisesti tiliin liitetyltä maksukortilta.


Onko puhelinnumero kirjoitettu oikein tai lisätty varauksen yhteyteen myöhemmin?

Mikäli puhelinnumero on kirjattu varauksen yhteyteen vasta jälkikäteen, ei varauksesta tule varausvahvistusta tai muistutusta. Kannattaa myös tarkistaa numeron kirjoitusasu, siinä ei saa olla tyhjiä välilyöntejä.


Onko tekstiviestit asetettu päälle?

Tekstiviestit voi asettaa päälle joko kalenterikohtaisesti tai yleisesti. Huomaathan, että yleiset tekstiviestiasetukest yliajaa kalenterikohtaiset tekstiviestiasetukset. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka kalenterikkohtaiset tekstiviestiasetukset olisivatkin päällä, ei tekstiviestit lähde matkaan, mikäli yleisistä asetuksista tämä on laitettu pois päältä.

Pääset muokkaamaan yleisiä tekstiviestiasetuksia seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry Valinnat → Asetukset → Viestintä

  3. Siirry kohtaan Varaus- ja peruutusvahvistusten yleiset asetukset

  4. Laita täppä päälle kohdassa Lähetä varausvahvistukset asiakkaille tekstiviestitse

Ja kalenterikohtaisia seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry Valinnat → Asetukset → Kalenterit

  3. Valitse haluamasi kalenteri

  4. Siirry kohtaan Viestintä Varaus- ja peruutusvahvistukset asiakkaalle

  5. Laita täppä päälle kohdassa Lähetä varausvahvistukset asiakkaille tekstiviestitse

Vastasiko tämä kysymykseesi?