Jos asiakas kertoo varanneensa ajan, mutta varaus ei näy kalenterissasi, tarkista seuraavat asiat.
Onko varaus mennyt läpi
Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, onko varaus mennyt läpi. Mikäli sinulla on käytössäsi esimerkiksi varausvahvistukset sähköpostitse, pitäisi jokaisesta läpimenneestä varauksesta tulla ilmoitus sähköpostiisi. Mikäli olet myös valinnut, että asiakas saa varausvahvistuksen, pitäisi tämä löytyä asiakkaan sähköpostilaatikosta. (Joissain tapauksissa voi mennä myös roskapostiin).
Huomaathan, että mikäli olet esimerkiksi valinnut maksamisen pakolliseksi, ei varaus mene läpi ilman maksua, vaan asiakkaan tulisi varata aika kauttasi, jollei hän halua maksaa sitä netissä.
Oikea työntekijä
Jos toimipaikassasi on muitakin työntekijöitä ja käytössänne on Kuka tahansa- vaihtoehto ajanvarauksessa, voi olla, että asiakas on vahingossa varannut toiselle henkilölle ajan, eikä tekijän nimeä näy varausvahvistuksessakaan. Mikäli epäilet tämän käyneen, kannattaa katsoa muiden työntekijöiden kalenterista, näkyykö tätä varausta siellä.
Huomaa, että et välttämättä pääse katsomaan muiden kalenteria, mikäli sinulla on käyttäjärooli, joka antaa vain katsoa omaa kalenteria. Käänny tällöin joko toisen työntekijän tai pääkäyttäjän puoleen)