Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatVarattavat ajatOngelmatilanteet
Varattavat ajat eivät näy asiakkaille
Varattavat ajat eivät näy asiakkaille
Päivitetty yli viikko sitten

Vellossa kaikki ajat ovat oletuksena kiinni. Tämä tarkoittaa, että oletuksena loppuasiakas ei voi tehdä ajanvarauksia kalenteriin.

Hyvä tietää: Vain ajat, jotka erikseen avaat Varattavat ajat -osiossa, tulevat näkyville ja varattaviksi loppuasiakkaille.

Joissain tilanteissa saatat törmätä tilanteeseen, jossa avaamasi ajat eivät kuitenkaan näy asiakkaillesi. Tämä on helposti ratkaistavissa ja epäkohta korjattavissa.

Tarkista ensimmäiseksi yleisimmät syyt

Vello rajoittaa Varattavien aikojen näkymistä useiden eri asetusten ja työkalujen kautta. Tarkista ensimmäiseksi, estääkö Varattavien aikojen näkymisen jokin seuraavista:

  1. Valittu palvelu. Kokeile näkyvätkö ajat jollakin toisella palvelulla.

  2. Avatun ajan pituus. Avaamaasi Varattavaan aikaan tulee mahtua sekä palvelun kesto että valmisteluaika ja tauko. Jos avasit vain palvelun keston mittaisen Varattavan ajan, aika ei tule näkyville loppuasiakkaillesi. Pidennä avaamaasi Varattavaa aikaa.

  3. Ajanvarauksen yleiset asetukset. Tarkista, kuinka lähellä tätä hetkeä asiakas saa varata ajan. Jos asetuksesi on esimerkiksi 7 vuorokautta, mitkään ajat seuraavan viikon sisällä eivät näy asiakkaillesi.

  4. Et ole avannut aikoja. Näetkö kohdassa Valinnat → Varattavat ajat, että sinulle on avattu aikoja varattavaksi?

Eikö auttanut? Tarkista tarkemmat asetuksesi

Jos mikään yleisesti syistä ei ratkaissut epäkohtaa tarkista, estääkö jokin seuraavista aikojen näkymisen:

  1. Rajaus Varattavassa ajassa. Oletko asettanut Varattavaan aikaan rajauksen jollekin/joillekin palveluille? Kokeile poistaa kaikki rajaukset.

  2. Rajaus palvelun asetuksissa. Onko valitsemasi palvelun asetuksissa asetettu Varausrajoitus esimerkiksi, että palvelua voi varata vain tiettyinä päivinä? Kokeile poistaa kaikki Varausrajoitukset.

  3. Lisäpalvelu kasvattaa varauksen kestoa. Jos palveluun liitetyt lisäpalvelut on asetettu kasvattamaan varauksen kestoa, pidempi kesto tulee huomioida avaamassasi Varattavassa ajassa. Poista lisäpalvelut tai kasvata Varattavan ajan pituutta.

  4. Synkronointi on tuonut tapahtumia toisesta kalenterista. Jos käytät Google- tai Outlook-synkronointia Vellossasi, saattavat nämä ulkopuolisesta kalenteristasi tuodut tapahtumat estää ajanvarauksen Vellossasi. Katso Vellon kalenteristasi, estävätkö tällaiset merkinnät ajanvarauksen.

Eikö vieläkään auttanut? Tarkista harvinaisemmat tilanteet

Viimeisenä oljenkortena voit tarkistaa harvinaisemmat tilanteet:

  1. Kuka tahansa -valinta. Tarjottavat palvelut -asetus voi rajata työntekijöiden saatavuutta tietyille palveluille, eikä tätä voi todentaa, mikäli käytät Kuka tahansa -valintaa ajanvarauksessa. Kokeile, muuttuuko tilanne, jos valitset tietyn työntekijän ajanvarauksessa.

  2. Tilat ja Tarvikkeet. Jos Vellossasi on käytössä Tilat ja Tarvikkeet -työkalu, tämä saattaa estää samanaikaiset ajanvaraukset. Kokeile poistamalla työkalu palveluiden asetuksista.

  3. Vellon lasku on erääntynyt. Jos Vellonne kausilasku on maksamatta, ajanvaraus estetään. Pyydä pääkäyttäjäänne tarkistamaan tilanne.

  4. Ryhmätunnit eivät avaudu Varattavat ajat -osiosta. Ryhmätunnit eivät vaadi, että avaat erikseen Varattavia aikoja. Sen sijaan, julkaise ryhmätunnit kalenterissasi aivan, kuin olisit tekemässä perinteistä ajanvarausta.

Hyvä tietää: Jos mikään yllä olevista ei ratkaise epäkohtaa pyydämme, että olet yhteydessä Vellon asiakastukeen, jotta voimme yhdessä selvittää epäkohdan syyn.

Vastasiko tämä kysymykseesi?