Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatViestit ja viestintäOngelmatilanteet
Varausvahvistus- tai muistutusviesti ei tullut perille
Varausvahvistus- tai muistutusviesti ei tullut perille
Päivitetty yli viikko sitten

Vellosta lähetettävien viestien (kuten varausvahvistusten ja muistutusten) toimitus tapahtuu teknisesti kolmessa vaiheessa:

  1. Viestin lähetys Vellosta

  2. Operaattori vastaanottaa ja välittää viestin asiakkaalle

  3. Asiakkaan postilaatikko käsittelee viestin

Viestien lähetyshistorian katsominen

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Siirry varauskalenteriisi valitsemalla Valinnat → Kalenteri

  3. Klikkaa varaus auki

  4. Klikkaa varausikkunan vasemmasta alalaidasta Varauksen tiedot -linkkiä

  5. Asiakasviestintä-osiossa pääset näkemään lähetetyt ja lähetettävät viestit asiakkaalle (eriteltynä sähköposti- ja tekstiviesteihin)

Tarkistathan, onko Vello lähettänyt viestiä asiakkaalle. Jos viesti on lähetetty, mutta asiakas ei ole saanut viestiä, viesti on todennäköisesti jäänyt vaiheeseen 2 tai 3.

Huomioi: Jos viestihistoriassa ei näy lähetettyjä viestejä tarkistathan, että varausvahvistukset ja muistutukset on aktivoituna Vellossasi.

Mitä voin tehdä?

Yleisesti on normaalia, että noin 5% kaikista lähetetyistä viesteistä (kaikista, ei pelkästään Vellon lähettämistä viesteistä) ei koskaan tavoita asiakasta.

Yleisimmät syyt tähän ovat:

  • Asiakkaan yhteystiedot on lisätty varaukseen vasta varauksenteon jälkeen

  • Yhteystiedoissa on kirjoitusvirhe

  • Asiakkaan postilaatikko on täynnä

  • Asiakkaan roskapostisuodatus estää Vellon viestit tai viesti on ohjautunut asiakkaalla väärään kansioon

Jos yksittäiset viestit eivät mene perille, voit olla huoleti. Asiaan kannattaa kiinnittää tarkemmin huomiota vasta, kun todennat merkittävän osan viesteistä jääneen toimittamatta.

Vastasiko tämä kysymykseesi?