Vellosta lähetettävien viestien (kuten varausvahvistusten ja muistutusten) toimitus tapahtuu teknisesti kolmessa vaiheessa:
Viestin lähetys Vellosta
Operaattori vastaanottaa ja välittää viestin asiakkaalle
Asiakkaan postilaatikko käsittelee viestin
Viestien lähetyshistorian katsominen
Kirjaudu sisään työntekijänä
Siirry varauskalenteriisi valitsemalla Valinnat → Kalenteri
Klikkaa varaus auki
Klikkaa varausikkunan vasemmasta alalaidasta Varauksen tiedot -linkkiä
Asiakasviestintä-osiossa pääset näkemään lähetetyt ja lähetettävät viestit asiakkaalle (eriteltynä sähköposti- ja tekstiviesteihin)
Tarkistathan, onko Vello lähettänyt viestiä asiakkaalle. Jos viesti on lähetetty, mutta asiakas ei ole saanut viestiä, viesti on todennäköisesti jäänyt vaiheeseen 2 tai 3.
Huomioi: Jos viestihistoriassa ei näy lähetettyjä viestejä tarkistathan, että varausvahvistukset ja muistutukset on aktivoituna Vellossasi.
Mitä voin tehdä?
Yleisesti on normaalia, että noin 5% kaikista lähetetyistä viesteistä (kaikista, ei pelkästään Vellon lähettämistä viesteistä) ei koskaan tavoita asiakasta.
Yleisimmät syyt tähän ovat:
Asiakkaan yhteystiedot on lisätty varaukseen vasta varauksenteon jälkeen
Yhteystiedoissa on kirjoitusvirhe
Asiakkaan postilaatikko on täynnä
Asiakkaan roskapostisuodatus estää Vellon viestit tai viesti on ohjautunut asiakkaalla väärään kansioon
Jos yksittäiset viestit eivät mene perille, voit olla huoleti. Asiaan kannattaa kiinnittää tarkemmin huomiota vasta, kun todennat merkittävän osan viesteistä jääneen toimittamatta.