Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatTilat ja tarvikkeetUsein kysyttyä Tilat ja Tarvikkeet -työkalusta
Miksi työntekijä pystyi siirtämään ajan päällekkäin toisen kanssa, joka tarvitsee yhteistä Tilaa / Tarviketta?
Miksi työntekijä pystyi siirtämään ajan päällekkäin toisen kanssa, joka tarvitsee yhteistä Tilaa / Tarviketta?
Päivitetty yli viikko sitten

Jos kaksi palvelua molemmat tarvitsevat yhteisen Tilan tai Tarvikkeen, jos yhteen kalenteriin yritetään tehdä päällekkäinen varaus tällaiselle palvelulle ajankohtaan, missä toisessa kalenterissa on jo ajanvaraus, Vello ensisijaisesti muistuttaa, että

Jos kaksi tai useampi tarvitsee yhteisen Tilan tai Tarvikkeen sen toteuttamiseksi, ei Vello anna asiakkaiden tehdä päällekkäisiä ajanvarauksia eri työntekijöille näistä palveluista.

Esimerkki: Tytti Työntekijä ja Jussi Jokamies molemmat tarjoavat hierontaa, mutta käytössä on vain yksi hieronta huone.

Asiakas A on jo varannut Tytin kalenterista ajan hieronnalle keskiviikolle klo 12:00.

Asiakas B menee Jussin kalenteriin varaamaan hierontaa myös keskiviikolle klo 12:00, mutta tämä ei ole mahdollista → Asiakas B voi varata Jussille ajan hierontaan ainoastaan joko aiemmin niin, että hieronta huone vapautuu ennen Tytin ajanvarauksen alkua, tai myöhemmin vasta Tytin ajan päätyttyä.

Jos työntekijä yrittää luoda vastaavasti päällekkäisen ajan yhteistä Tilaa tai Tarviketta tarvitsevalla palvelulle, huomauttaa Vello ensisijaisesti tästä. Vello kuitenkin mahdollistaa työntekijöiden ohittaa asiakkaille ajanvarauksiin asetetut rajoitukset joustavan toiminnan vuoksi. Työntekijän on siis mahdollista siirtää ajanvaraus palvelulle, joka on merkattu vaatimaan yhteistä Tilaa tai Tarviketta, ajankohdalle jolloin toisella työntekijällä on jo ajanvaraus samaa Tilaa ja Tarviketta käyttävälle palvelulle.

Työntekijän siirtäessä olemassa olevaa ajanvarausta kannattaa siis ensin tarkistaa, onko toisella työntekijällä palvelu jo kyseisellä ajankohdalla kalenterissa.

Vastasiko tämä kysymykseesi?