Vellossa ajanvarausmahdollisuus riippuu siitä, käytätkö Velloa asiakkaana vai työntekijänä.
Mitä asiakkaasi voivat tehdä
Pyydä asiakkaitasi menemään ajanvarauskalenteriisi suorasta linkistä, jonka löydät kohdasta Valinnat → Käyttäjätili → Oma tili.
Linkki tulee olemaan muotoa vello.fi/sinun-yrityksesi.
Asiakkaasi pystyvät:
varaamaan aikoja vain ajankohdille, joihin olet erikseen avannut aikoja kohdassa Valinnat → Varattavat ajat.
ilmoittautumaan vain ryhmätunteihin, jotka olet julkaissut kalenterissasi
Miten vaihdan varattavan palvelun ajanvaraukseen?
Hyvä tapa on valita haluamasi palvelu ennen ajanvarauksen tekemistä. Valitse haluamasi palvelu vasemmasta palkista, kohdasta "palvelu". Oletuksena Vello tarjoaa ensimmäistä palvelua varattavaksi.
Klikkaa kohtaa Palvelut.
Valitse haluamasi palvelu (jos sinulla on palvelukategorioita käytössä, valitse ensin kategoria ja sitten palvelu).
Nyt varattava palvelu on vaihdettu.
Mitä voit tehdä ollessasi sisäänkirjautuneena työntekijänä
Työntekijät voivat
tehdä ajanvarauksia Varattavien aikojen ulkopuolelle
tehdä päällekäisiä ajanvarauksia
valita ajanvaraukseen sellaisen hoidon (palvelun), jota työntekijä ei normaalisti tarjoa
valita ajanvaraukseen hoidon (palvelun), joka ei ole asiakkaiden varattavissa
siirtää olemassa olevaa varausta
vaihtaa olemassa olevaan ajanvaraukseen hoidon tai työntekijän
ylibuukata ryhmätunteja
siirtää ryhmätunnin jonottaja osallistujaksi, vaikka tunti olisi jo täynnä
julkaista ryhmätunnin
Hyvä tietää: Työntekijänä pääset tekemään varauksia ilman rajoituksia