Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatMaksaminenOngelmatilanteet
Asiakas onnistui tekemään ajanvarauksen ilman, että hän maksoi sen
Asiakas onnistui tekemään ajanvarauksen ilman, että hän maksoi sen
Päivitetty yli viikko sitten

Jos asiakas pystyi varaamaan palvelun sitä etukäteen maksamatta, voi tämä johtua muutamasta asiasta.

Palvelulle ei ole asetettu hintaa

Jos palvelulle ei ole asetettu hintaa, mutta se on varattavissa, ei asiakas pysty maksamaan sitä. Jokaisella palvelulla on oma hinta-kenttänsä ja jokaiselle pitää lisätä hinta erikseen, vaikka kaikki palvelut olisivat saman hintaisia.

Tarkistathan, että kyseisellä palvelulla on hinta seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit

  3. Etsi haluamasi palvelu ja klikkaa sitä

  4. Klikkaa Hinta -välilehteä

  5. Varmista, että Palvelun hinta -kentässä on joku muu arvo kuin nolla (arvonlisäveroprosettia ei ole pakko lisätä, jos tarjoat palvelusi alvittomina)

Palvelun maksumahdollisuusasetus on joko Valinnainen tai Ei maksumahdollisuutta

Kun palvelulle asetetaan hinta, palvelun maksumahdollisuus on oletuksena Valinnainen. Tämä tulisi siirtää Pakolinen -asentoon kaikilta palveluilta, jotka tulisi maksaa ennen kuin ajanvaraus luodaan.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit

  3. Etsi haluamasi palvelu ja klikkaa sitä

  4. Klikkaa Hinta -välilehteä

  5. Vieritä sivua alas ja varmista, että Maksaminen Vellossa kohdan asetus on Pakollinen

Työntekijä on tehnyt varauksen asiakkaalle

Työntekijät voivat aina ohittaa asiakkaille asetetut rajaukset ajanvarauksissa. Joten jos asiakas soittaa ja työntekijä tekee varauksen asiakkaan puolesta, antaa Vello työntekijän luoda varauksen vaikka sitä ei olisi maksettu.

Ajanvarauksen tiedoista kannattaa tarkistaa, kuka varauksen on luonut.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Kalenteri

  3. Etsi se ajanvaraus joka tuli tehtyä ilman maksua, ja klikkaa sen tiedot auki

  4. Vasemmasta alakulmasta klikkaa Varauksen tiedot

  5. Uudesta ikkunasta näet varauksen tiedot. Varauksen on tehnyt -kohdan alla näkyy, onko asiakas vai työntekijä luonut varauksen

Asiakas on aloittanut ajanvarausprosessin ennen, kuin palvelulle on asetettu maksaminen pakolliseksi

Jos palvelu on ollut varattavissa asiakkaille – ja kalenterista on löytynyt avoimia aikoja varattavaksi – ennen kuin:

  • palvelulle on asetettu hinta, tai

  • maksaminen Velossasi on aktivoitu, tai

  • maksumahdollisuus muutettu pakolliseksi,

...on asiakkaan ollut mahdollista varata aika maksamatta sitä etukäteen.

Palvelun tietoihin tehdyt muutokset astuvat voimaan vasta muutoshetkestä, eikä sitä ennen tehtyihin ajanvarauksiin päivitetä muutoksia automaattisesti.

Miten varmistan, ettei asiakas pysty varaamaan aikaa tulevaisuudessa ilman maksua?

Kun olet varmistanut, että:

  • maksaminen Vellossasi on päällä

  • kaikissa varattavissa palveluissa on asetettu hinta

  • kaikissa varattavissa palveluissa maksumahdollisuus on Pakollinen

Toimi tulevaisuudessa näin:

  1. Kun luot uuden palvelun, anna sille heti hinta ja muuta maksumahdollisuus pakolliseksi

  2. Jos pavelulle ei voi vielä asettaa hintaa tai sitä ei saisi toistaiseksi käyttää, siirrä se joko Ei varattavissa -tilaan tai aseta se varattavaksi Vain työntekijöille

Vastasiko tämä kysymykseesi?