Siirry pääsisältöön

Ajastetut viestit - miten ne toimivat?

Päivitetty yli viikko sitten

Vellossa on mahdollista lähettää automaattinen viesti joko ennen tai jälkeen asiakkaan ajanvarauksen. Ajastetut viestit voivat olla joko sähköpostiviestejä tai tekstiviestejä

Hyvä tietää: Jos haluat lähettää Ajastettuja viestejä tekstiviesteinä se vaatii, että Tekstiviestipaketti on otettu käyttöön Vello-tililläsi.

Ajastetun viestin luominen tapahtuu kahdessa vaiheessa:

  1. Ensin Ajastettu viesti luodaan

  2. Sitten se liitetään niihin palveluihin, jonka ajanvarauksiin sen tulee lähteä

Askel 1: Ajastetun viestin luominen

Sähköpostimuoto

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry kohtaan Asetukset → Viestintä

  3. Klikkaa vasemmalla Ajastetut viestit-välilehdestä

  4. Klikkaa +Uusi ajastettu viesti

  5. Anna viestille nimi (tämä näkyy vain työntekijöille) ja valitse sähköposti

  6. Nyt voit muokata viestin asetuksia.

  7. Ajastus-kohdasta asetat, milloin viesti lähtee: ennen vai jälkeen ajanvarauksen ja kuinka pian

  8. Sähköpostin aihe-kohdasta asetat sähköpostille tulevan aiheen (tämä näkyy asiakkaallesi)

  9. Sisältö-kohdasta muokkaat mitä sähköpostin tekstikenttään tulee. Voit kirjoittaa vain ohjeistusta, tai voit myös sisällyttää linkin vaikka luomaasi verkkolomakkeeseen tai sivustoon

  10. Kun kaikki on valmista, klikkaa lopuksi Valmis viestin muokkausikkunasta

Nyt viestisi on valmis liitettäväksi haluamiisi palveluihin.

Tekstiviestimuoto

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry kohtaan Asetukset → Viestintä

  3. Klikkaa vasemmalla Ajastetut viestit-välilehdestä

  4. Klikkaa +Uusi ajastettu viesti

  5. Anna viestille nimi (tämä näkyy vain työntekijöille) ja valitse tekstiviesti

  6. Nyt voit muokata viestin asetuksia.

  7. Ajastus-kohdasta asetat, milloin viesti lähtee: ennen vai jälkeen ajanvarauksen ja kuinka pian

  8. Sisältö-kohdasta muokkaat mitä tekstiviestin tekstikenttään tulee. Huomioithan, että viestin maksimipituus on 160 merkkiä.

  9. Kun kaikki on valmista, klikkaa lopuksi Valmis viestin muokkausikkunasta

Askel 2: Ajastetun viestin liittäminen haluttuihin palveluihin

Kun Ajastettu viesti on luotu, se täytyy liittää niihin palveluihin joiden kanssa haluat viestin käytettävän.

  1. Siirry kohtaan Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit

  2. Klikkaa sitä palvelua, johon haluat liittää Ajastetun viestin

  3. Klikkaa Viestintä-välilehteä ja vieritä sivu ihan alas. Sieltä klikkaa Ajastetut viestit-laatikkoa

  4. Kytke päälle kaikki ne Ajastetut viestit, joita haluat tämän palvelun kanssa käytettävän ja paina Tallenna

  5. Toista toimenpide kaikille palveluille, joihin haluat liittää Ajastetun viestin

Huomioithan, että Ajastetut viestit eivät muokkaa varausvahvistusviestejä. Kun asiakas varaa ajan, hänelle lähtee varaushetkellä varausvahvistus vähintään sähköpostiin. Ajastettuja viestejä voi lähettää varausvahvistusten lisäksi mutta ne ovat erillisiä viestejä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?