Siirry pääsisältöön
Ajastetun viestin luominen ja käyttöönottaminen
Päivitetty yli viikko sitten

Vellon Ajastetut viestit -työkalun avulla voit lähettää asiakkaalle automatisoituja viestejä ajanvaraukseen liittyen.

Näin luot uuden Ajastetun viestin

Luo uusi Ajastettu viesti näin:

  1. Kirjaudu Velloon pääkäyttäjänä

  2. Valitse Valinnat → Asetukset

  3. Siirry kohtaan Viestintä

  4. Valitse Ajastetut viestit

  5. Aloita uuden viestin luominen

  6. Anna viestille nimi (näkyy vain työntekijöille), tyyppi, ajastus ja kieli

  7. Kirjoita lisäksi viestin sisältö

    1. Kun kyseessä on sähköpostitse lähetettävä viesti, kirjoita sähköpostin aihe ja sisältö

    2. Kun kyseessä on tekstiviestitse lähetettävä viesti, kirjoita viestin sisältö

  8. Lopuksi paina Valmis

Ajastettu viestisi on valmis käyttöön. Seuraavaksi voit määritellä, mitkä varaukset aktivoivat tämän Ajastetun viestin lähetettäväksi.

Tärkeää: Ajastetun viestin luominen ei vielä lähetä viestiä yhdellekään asiakkaalle. Viesti tulee liittää yhteen tai useampaan palveluun. Siirry palveluiden asetuksiin ja ota viesti käyttöön haluamissasi palveluissa.

Näin käyttöönotat uuden Ajastetun viestin

Käyttöönota uusi Ajastettu viesti ja aseta se lähetettäväksi ajanvarauksen yhteydessä näin:

  1. Kirjaudu Velloon pääkäyttäjänä

  2. Valitse Valinnat → Asetukset

  3. Siirry kohtaan Palvelut ja ryhmätunnit

  4. Klikkaa yksi palveluistasi auki

  5. Siirry Viestintä-välilehdelle

  6. Valitse yksi tai useampi ajastettu viesti, joka lähetetään kyseisen palvelun varaajille

Hyvä tietää: Ajastetut viestit aktivoituvat uusiin ajanvarauksiin. Olemassa oleviin ajanvarauksiin automatisoitua viestiä ei toimiteta.

Vastasiko tämä kysymykseesi?