Vellon Ajastetut viestit -työkalun avulla voit lähettää asiakkaalle automatisoituja viestejä ajanvaraukseen liittyen.
Ennen varauksen ajankohtaa, Ajastettuja viestejä hyödyntäen voit esimerkiksi:
toimittaa asiakkaalle valmistautumisohjeet hoitoon
kertoa pysäköintimahdollisuuksista asiakkaan saapuessa hoitoon
lähettää osallistumislinkin etätapahtumaan
Varauksen jälkeen voit Ajastettuja viestejä hyödyntäen esimerkiksi:
pyytää palautetta hoidosta
toimittaa asiakkaalle alennuksen jatkokäyntiin
herätellä asiakkaita varaamaan uudelleen
Huomioi: Ajastetut viestit -työkalun avulla voit lähettää asiakkaalle myös muistutuksen tulevasta varauksesta. Muistutuksille löytyy Vellosta kuitenkin erillinenkin Muistutukset-työkalu, jota voit hyödyntää ennen varattua aikaa lähetettävässä viestinnässä.
Luo uusi Ajastettu viesti
Luo uusi Ajastettu viesti ja aseta se lähetettäväksi ennen varattua aikaa näin:
Kirjaudu Velloon pääkäyttäjänä
Valitse Valinnat → Asetukset
Siirry kohtaan Viestintä
Valitse Ajastetut viestit
Aloita uuden viestin luominen
Anna viestille nimi (näkyy vain työntekijöille), tyyppi, ajastus ja kieli
Kirjoita lisäksi viestin sisältö
Kun kyseessä on sähköpostitse lähetettävä viesti, kirjoita sähköpostin aihe ja sisältö
Kun kyseessä on tekstiviestitse lähetettävä viesti, kirjoita viestin sisältö
Lopuksi paina Valmis
Ajastettu viestisi on valmis käyttöön. Seuraavaksi voit määritellä, mitkä varaukset aktivoivat tämän Ajastetun viestin lähetettäväksi.
Tärkeää: Ajastetun viestin luominen ei vielä lähetä viestiä yhdellekään asiakkaalle. Viesti tulee liittää yhteen tai useampaan palveluun. Siirry palveluiden asetuksiin ja ota viesti käyttöön haluamissasi palveluissa.
Hyvä tietää: Ajastetut viestit aktivoituvat uusiin ajanvarauksiin. Olemassa oleviin ajanvarauksiin automatisoitua viestiä ei toimiteta.