Automatisoitu viesti kohdennetulle asiakasryhmälle on hyvä idea, kun haluat esimerkiksi
pyytää asiakaspalautetta
lähettää kampanjaedun tietyn palvelun varanneille
tarjota seuraavasta varauksesta alennuksen
markkinoida muita palveluitasi ja tuotteitasi
herättää "nukkuvan" asiakkaasi eli motivoida asiakastasi tekemään jatkovarauksen
tiedottaa asiakkaita uutiskirjeen tavoin
Hyvä tietää: Ajastettu viesti lähetetään automaattisesti kaikille asiakkaille, jotka ovat varanneet yhden tai useamman viestiin liitetyistä palveluista.
Luo ajastettu viesti näin
Kirjaudu sisään työntekijänä
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset
Valitse Viestintä
Valitse Ajastetut viestit
Luo uusi viesti
Anna viestille nimi (ei näy asiakkaille), tyyppi (sähköposti tai tekstiviesti), ajastus, mahdollinen sähköpostin aihe, sisältö ja kieli.
Aktivoi viestit lopuksi lisäämällä ne haluttuihin palveluihisi (kts. alla)
Aktivoi ajastettu viesti näin
Kirjaudu sisään työntekijänä
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset
Valitse Palvelut ja ryhmätunnit
Valitse palvelu, jonka yhteydessä haluat ajastetun viestin lähetettävän
Siirry Viestintä-välilehdelle
Valitse yksi tai useampi viesti "Lähetä asiakkaalle ajastettu viesti varauksen jälkeen"-osiossa
Huomioi: Asiakas saa ajastetun viestin jokaisesta ajanvarauksestaan (jossa varattuna on palvelu, johon on liitetty Ajastettu viesti).