Jotta voit hyvittää käyttämättömän sarjakortin, tulee sarjakortti ensin mitätöidä (käytännössä sarjakortti kirjataan käytetyksi) ja sen jälkeen maksu palauttaa asiakkaalle.
Sarjakortti on mahdollista mitätöidä, jos sillä on vielä voimassaoloaikaa sekä arvoa tai käyntikertoja jäljellä.
Sarjakortin mitätöinti
Kirjaudu sisään työntekijänä
Siirry kohtaan Valinnat → Raportit
Valitse Lahjakortit ja sarjakortit
Etsi hyvitystä vaativa sarjakortti. Huomioi, että sarjakortin tulee olla voimassa.
Klikkaa sarjakortti auki
Vieritä avautuvan ikkunan alareunaan
Syötä sarjakortin koko summa tai käyntikertojen määrä sille varattuun kenttään
Kirjaa sarjakortti käytetyksi
Maksun palautus asiakkaalle
Siirry kohtaan Valinnat → Raportit
Valitse Myynnit-raportti
Etsi kyseinen sarjakorttiostotapahtuma
Klikkaa myyntitapahtuma auki
Klikkaa avautuvan ikkunan alalaidasta Hyvitä
Hyvä tietää: Hyvitetty maksu palautetaan asiakkaan käyttämälle maksukortille. Hyvitys näkyy asiakkaalla noin 5-10 päivän sisällä.