Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatSarjakortitYleistä sarjakorteista Vellossa
Sarjakortin mitätöinti ja maksun palautus
Sarjakortin mitätöinti ja maksun palautus
Päivitetty yli viikko sitten

Jotta voit hyvittää käyttämättömän sarjakortin, tulee sarjakortti ensin mitätöidä (käytännössä sarjakortti kirjataan käytetyksi) ja sen jälkeen maksu palauttaa asiakkaalle.

Sarjakortti on mahdollista mitätöidä, jos sillä on vielä voimassaoloaikaa sekä arvoa tai käyntikertoja jäljellä.

Sarjakortin mitätöinti

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Raportit

  3. Valitse Lahjakortit ja sarjakortit

  4. Etsi hyvitystä vaativa sarjakortti. Huomioi, että sarjakortin tulee olla voimassa.

  5. Klikkaa sarjakortti auki

  6. Vieritä avautuvan ikkunan alareunaan

  7. Syötä sarjakortin koko summa tai käyntikertojen määrä sille varattuun kenttään

  8. Kirjaa sarjakortti käytetyksi

Maksun palautus asiakkaalle

  1. Siirry kohtaan Valinnat → Raportit

  2. Valitse Myynnit-raportti

  3. Etsi kyseinen sarjakorttiostotapahtuma

  4. Klikkaa myyntitapahtuma auki

  5. Klikkaa avautuvan ikkunan alalaidasta Hyvitä

Hyvä tietää: Hyvitetty maksu palautetaan asiakkaan käyttämälle maksukortille. Hyvitys näkyy asiakkaalla noin 5-10 päivän sisällä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?