Rahan palautus asiakkaalle

Maksetun varauksen peruuntuessa, Vello ei automaattisesti palauta maksua asiakkaalle. Voit palauttaa maksun helposti Vellossasi.

Päivitetty yli viikko sitten

Maksetun varauksen peruuntuessa, Vello ei automaattisesti palauta maksua asiakkaalle. Voit palauttaa maksun helposti Vellossasi. Joissain tapauksissa maksun palauttamisen sijaan, asiakkaalle kannattaa tarjota muita vaihtoehtoja.
​
​Sinulla on mahdollisuus:

  1. Palauttaa rahat asiakkaalle

  2. Käyttää rahat korvaavan varauksen maksamiseksi (kirjaa tällöin korvaava varaus maksetuksi)

  3. Lähettää asiakkaalle summaa vastaavan lahjakortin tai sarjakortin, jonka koodilla asiakas voi maksaa uuden varauksen.

Rahan palautus

Jos haluat hyvittää rahat asiakkaalle, tee näin:

  1. Kirjaudu Velloosi sisään

  2. Siirry Vellossasi kohtaan Valinnat → Raportit → Myynnit

  3. Hae kyseinen maksutapahtuma ja klikkaa se auki

  4. Avautuvan ikkunan alalaidasta löydät Hyvitä-painikkeen

  5. Hyvitä maksu asiakkaalle

Huomioi: Korkean turvallisuuden takaamiseksi, rahat on mahdollista palauttaa vain sille maksukortille, jolla varaus on alunperin maksettu. Hyvitetty summa näkyy asiakkaan tiliotteella 5-10 päivän sisällä.

Huomioi: Hyvitys luokitellaan maksutapahtumaksi. Hyvityksestä veloitetaan normaali maksutapahtumakomissio.

Vastasiko tämä kysymykseesi?