Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatMaksaminenOngelmatilanteet
Hyvitä-painiketta ei näy myyntitapahtumassa
Hyvitä-painiketta ei näy myyntitapahtumassa
Päivitetty yli viikko sitten

Myynneissä, joissa palautus voidaan tehdä myyntirivin kautta, näytetään Hyvitä-painike. Hyvitys palauttaa rahan fyysisesti loppuasiakkaan maksukortille.

Jos maksutapa on jokin Vellon ulkopuolinen tapa esim. Käteinen, hyvitysmahdollisuutta ei näytetä, koska tällöin Vello ei pysty palauttamaan rahoja asiakkaan maksukortille.

Jos myynnin hyvittäminen vaatii, että myös koko varaus perutaan, silloin Hyvitä-painiketta ei näytetä myyntirivillä, vaan silloin Hyvitys pitää tehdä ajanvarauksen kautta.

Lue lisää myös täältä siitä, milloin kannattaa palauttaa rahat: Rahan palautus asiakkaalle

Jos haluat tehdä hyvityksen esim. käteisellä maksetusta ajanvarauksesta, toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi työntekijänä

  2. Mene kohtaan Valinnat → Kalenteri

  3. Etsi se ajanvaraus, jonka haluat hyvittää ja klikkaa varauksen tiedot auki

  4. Maksaminen -kohda alta klikkaa ajanvarauksen lasku auki

  5. Laskun oikeasta yläkulmasta klikkaa kolmea pientä pistettä

  6. Valitse uudesta valikosta Maksun palautus

  7. Valitse uudesta ikkunasta Peruuta maksu

Huomioi: Jos maksutapa on jokin Vellon ulkopuolinen tapa esim. Käteinen, ei raha palaudu automaattisesti asiakkaalle. Maksutapahtuma vain poistuu Laskut-osiosta Raporteista, ja ajanvaraus näyttää jälleen, ettei sitä olisi maksettu.

Vastasiko tämä kysymykseesi?