Myynneissä, joissa palautus voidaan tehdä myyntirivin kautta, näytetään Hyvitä-painike. Hyvitys palauttaa rahan fyysisesti loppuasiakkaan maksukortille.
Jos maksutapa on jokin Vellon ulkopuolinen tapa esim. Käteinen, hyvitysmahdollisuutta ei näytetä, koska tällöin Vello ei pysty palauttamaan rahoja asiakkaan maksukortille.
Jos myynnin hyvittäminen vaatii, että myös koko varaus perutaan, silloin Hyvitä-painiketta ei näytetä myyntirivillä, vaan silloin Hyvitys pitää tehdä ajanvarauksen kautta.
Lue lisää myös täältä siitä, milloin kannattaa palauttaa rahat: Rahan palautus asiakkaalle
Jos haluat tehdä hyvityksen esim. käteisellä maksetusta ajanvarauksesta, toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi työntekijänä
Mene kohtaan Valinnat → Kalenteri
Etsi se ajanvaraus, jonka haluat hyvittää ja klikkaa varauksen tiedot auki
Maksaminen -kohda alta klikkaa ajanvarauksen lasku auki
Laskun oikeasta yläkulmasta klikkaa kolmea pientä pistettä
Valitse uudesta valikosta Maksun palautus
Valitse uudesta ikkunasta Peruuta maksu
Huomioi: Jos maksutapa on jokin Vellon ulkopuolinen tapa esim. Käteinen, ei raha palaudu automaattisesti asiakkaalle. Maksutapahtuma vain poistuu Laskut-osiosta Raporteista, ja ajanvaraus näyttää jälleen, ettei sitä olisi maksettu.