Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatRaportointiUsein kysyttyä raportoinnista Vellossa
Miten korjaan maksutapahtuman myyntiraporttiin?
Miten korjaan maksutapahtuman myyntiraporttiin?
Päivitetty yli 3 kuukautta sitten

Kun ajanvaraus tai Kassa-myynti on kirjattu maksetuksi, sen voi tarvittaessa asettaa mitätöidyksi, jos asiakkaalle on tarvinnut palauttaa maksu.

Toimi näin:

  1. Mene kohtaan Valinnat → Raportit → Laskut

  2. Klikkaa haluamasi laskun tiedot auki

  3. Klikkaa oikeasta yläkulmasta kolmea pientä pistettäpaina Maksun palautus -vaihtoehtoa

Nyt raporteissa näkyy, että maksu on palautettu asiakkaalle. Jos ajanvaraus täytyy asettaa uudelleen maksetuksi eri maksutavalla, niin luo asiakkaalle uusi ajanvaraus.

Jos etsimäsi maksutapahtuma ei ilmesty listaan tarkistathan, että ylärivin vaihtoehdoista on valittu oikea:

  • toimipaikka

  • aikajakso

  • rajaukset

Jos olet vastaanottanut maksun Vellon verkkosivujen tai maksupäätteen kautta ja haluat palauttaa rahat asiakkaallesi, lue tarkemmat ohjeet miten toimia täältä: Rahan palautus asiakkaalle.

Raporteissa näkyviä tapahtumia ei voi poistaa, vaikka ne olisivat vahingossa tai testinä tehtyjä. Tämä johtuu siitä, että Suomen lainsäädännön mukaan kirjanpidosta ei saa poistaa laskurivejä.

Jos myyntitapahtuma on kirjattu, esim. koska kyseessä on maksujärjestelmän testaaminen, ilmoitathan kirjanpitäjällesi virheellisestä laskurivistä ja hän luo korjaustositteen, jolla virheellinen tai "testi myynti" nollataan.

Vastasiko tämä kysymykseesi?