Siirry pääsisältöön
Miten palautan rahat maksusta?
Päivitetty yli 2 viikkoa sitten

Mikäli haluat palauttaa ostetusta palvelusta rahat, toimi seuraavasti:

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Kalenteri

  3. Etsi varaus, josta haluat palauttaa rahat ja klikkaa sen tiedot auki

  4. Varausikkunan vasemmalta puolelta löydät kohdan Maksettu, ja sen alla Kuitti ja Lasku. Klikkaa kohdasta Lasku

  5. Kun laskun tiedot avautuvat, paina laskun oikeassa yläreunassa olevia kolmea pientä pistettä ja valitse Maksun palautus

Jos rahan palautus ei onnistu

Maksu on mahdollista palauttaa Vellon kautta asiakkaalle, kun molemmat alla olevat kohdat toteutuvat:

  1. Maksu on tehty korkeintaan 14 päivää aiemmin

  2. Vello-maksupalvelutililläsi on riittävästi katetta (komissioiden vähennysten jälkeen)

Jos rahan palautus ei onnistu esimerkiksi puuttuvan katteen vuoksi odota, kunnes Vello-tilillesi kertyy lisää maksutapahtumia ja kate kasvaa.

Esimerkki 1: Yksi asiakas on maksanut varauksensa 50,00 €. Komission jälkeen Vello-maksupalvelutilisi saldo on 49,55 €. Hyvitys ei ole mahdollista, koska hyvitettävä summa 50,00 € ylittää Vello-maksupalvelutilin rahavarat (kate ei riitä).

Esimerkki 2: Kymmenen asiakasta on maksanut varauksensa 10 x 50,00 € = 500,00 €. Komissioiden jälkeen Vello-maksupalvelutilisi saldo on 495,50 €. Kate on riittävä enintään yhdeksän maksun hyvittämiseen asiakkaalle.

Vastasiko tämä kysymykseesi?