Siirry pääsisältöön
Kuinka näen ostetut lahjakortit?
Päivitetty yli 5 kuukautta sitten

Voit löytää Vellon kautta myymäsi lahja- ja sarjakortit kolmella eri tavalla:

  • asiakaskortilta

  • raporteista

  • kun ajanvarausta merkataan maksetuksi lahjakortilla

Tietyn asiakkaan lahja- ja sarjakortit asiakaskortilla

  1. Kirjaudu sisään Velloosi pääkäyttäjänä

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asiakkaat

  3. Etsi haluamasi asiakas ja klikkaa hänen asiakaskortti auki

  4. Valitse joko Lahjakortit tai Sarjakortit -välilehti

  5. Nyt näet listan kaikista tämän asiakkaan tiedoissa olevista lahja- tai sarjakorteista. Tarvittaessa voit täältä kirjata ne käytetyiksi, esim. jos sinun tarvitsee päivittää lahjakortti jostain syystä.

Jos sinun täytyy korjata aiemmin myyty lahjakortti, katso tarkemmat ohjeet täältä: Miten korjaan myydyn lahjakortin?

Lista myydyistä lahja- ja sarjakorteista raporteissa

  1. Kirjaudu sisään Velloosi pääkäyttäjänä

  2. Mene kohtaan Valinnat → Raportit

  3. Valitse Lahjakortit ja sarjakortit

  4. Valitse haluamasi aikajakso ja toimipaikka

  5. Nyt muodostuu lista kaikista myydyistä lahja- ja sarjakorteista, sekä voimassa olevista että käytetyistä

Asiakkaan lahja- tai sarjakortin löytäminen ajanvarausta maksaessa

Kun merkkaat ajanvarausta myydyksi, pystyt näkemään heti kyseisen asiakkaan tietoihin liitetyt lahja- ja sarjakortit ja valitsemaan niistä haluamasi maksua varten.

Katso tarkemmat ohjeet, miten käyttää asiakkaan tiedoista löytyvää lahjakorttia ajanvarauksen maksamiseen työntekijänä täältä: Lahjakortin kirjaaminen käytetyksi ajanvarauksesta

Huomioi: Jos työntekijä on luonut ajanvarauksen, eikä ole lisännyt varausta tehdessään asiakkaan tietoja ehdotetuista (vaan on kirjoittanut asiakkaan tiedot manuaalisesti uudestaan), ei yhteyttä asiakaskortin kanssa muodostu. Tällöin asiakkaan lahjakortit eivät ilmesty vaihtoehdoksi ajanvarausta luodessa.

Tässä tilanteessa kannattaa ajanvaraus poistaa ja luoda uudestaan, varmistaen että asiakkaan tiedot täytetään Vellon ehdottamaa asiakaskorttia käyttäen.

Vastasiko tämä kysymykseesi?