Voit löytää Vellon kautta myymäsi lahja- ja sarjakortit kolmella eri tavalla:
asiakaskortilta
raporteista
kun ajanvarausta merkataan maksetuksi lahjakortilla
Tietyn asiakkaan lahja- ja sarjakortit asiakaskortilla
Kirjaudu sisään Velloosi pääkäyttäjänä
Mene kohtaan Valinnat → Asiakkaat
Etsi haluamasi asiakas ja klikkaa hänen asiakaskortti auki
Valitse joko Lahjakortit tai Sarjakortit -välilehti
Nyt näet listan kaikista tämän asiakkaan tiedoissa olevista lahja- tai sarjakorteista. Tarvittaessa voit täältä kirjata ne käytetyiksi, esim. jos sinun tarvitsee päivittää lahjakortti jostain syystä.
Jos sinun täytyy korjata aiemmin myyty lahjakortti, katso tarkemmat ohjeet täältä: Miten korjaan myydyn lahjakortin?
Lista myydyistä lahja- ja sarjakorteista raporteissa
Kirjaudu sisään Velloosi pääkäyttäjänä
Mene kohtaan Valinnat → Raportit
Valitse Lahjakortit ja sarjakortit
Valitse haluamasi aikajakso ja toimipaikka
Nyt muodostuu lista kaikista myydyistä lahja- ja sarjakorteista, sekä voimassa olevista että käytetyistä
Asiakkaan lahja- tai sarjakortin löytäminen ajanvarausta maksaessa
Kun merkkaat ajanvarausta myydyksi, pystyt näkemään heti kyseisen asiakkaan tietoihin liitetyt lahja- ja sarjakortit ja valitsemaan niistä haluamasi maksua varten.
Katso tarkemmat ohjeet, miten käyttää asiakkaan tiedoista löytyvää lahjakorttia ajanvarauksen maksamiseen työntekijänä täältä: Lahjakortin kirjaaminen käytetyksi ajanvarauksesta
Huomioi: Jos työntekijä on luonut ajanvarauksen, eikä ole lisännyt varausta tehdessään asiakkaan tietoja ehdotetuista (vaan on kirjoittanut asiakkaan tiedot manuaalisesti uudestaan), ei yhteyttä asiakaskortin kanssa muodostu. Tällöin asiakkaan lahjakortit eivät ilmesty vaihtoehdoksi ajanvarausta luodessa.
Tässä tilanteessa kannattaa ajanvaraus poistaa ja luoda uudestaan, varmistaen että asiakkaan tiedot täytetään Vellon ehdottamaa asiakaskorttia käyttäen.
Lue lisää myös täältä: Olemassa olevaa asiakasta ei ehdoteta ajanvaraukseen