Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatLahjakortitOngelmatilanteet
Lahjakortin vastaanottajan sähköpostiosoite kirjoitettiin väärin
Lahjakortin vastaanottajan sähköpostiosoite kirjoitettiin väärin
Päivitetty yli kuukausi sitten

Jos tiedät, että Lahjakorttia ostaessa vastaanottajan sähköpostiin tuli kirjoitusvirhe, työntekijä voi mitätöidä alkuperäisen Lahjakortin ja lähettää uuden Lahjakortin oikeaan osoitteeseen.

1) Mitätöi virheelliseen osoitteeseen lähetetty Lahjakortti

Etsi ensin aiemmin myyty Lahjakortti, joka lähti väärään osoitteeseen ja mitätöi se. Tämän voi tehdä Raportit-osiosta.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Raportit → Lahjakortit ja sarjakortit

  3. Jos tililläsi on useampi Toimipaikka käytössä, valitse ylemmästä valikosta se Toimipaikka mihin asiakas osti Lahjakortin

  4. Listaan tulee kaikki myydyt Lahjakortit valitulta aikajaksolta. Klikkaa sitä Lahjakorttia, joka lähti väärään osoitteeseen

  5. Uuden ikkunan alaosasta klikkaa Käytä-painiketta

  6. Nyt virheellinen Lahjakortti on mitätöity

2) Lähetä uusi Lahjakortti oikeaan osoitteeseen

Seuraavaksi täytyy lähettää Lahjakortti oikeaan osoitteeseen.

Varmista, että sinulla on tiedossa:

  • Asiakkaan nimi

  • Asiakkaan oikea sähköpostiosoite

  • Mikä Lahjakortti tulee lähettää

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry Lahjakorttikauppaan kohdasta Valinnat → Lahjakortit & Sarjakortit

  3. Klikkaa lähetettävää Lahjakorttia

  4. Täytä asiakkaan tiedot → varmista, että sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein

  5. Klikkaa lopuksi Luo myymäsi lahjakortti

  6. Valmis! Nyt uusi Lahjakortti on luotu ja lähetetty asiakkaalle syöttämääsi sähköpostiosoitteeseen

Jos lähettyyn Lahjakorttiin täytyisi tehdä muutoksia, esim. lisätä palveluita...

Lue tarkemmat ohjeet siitä, miten toimia jos sinun täytyy tehdä muutoksia jo myytyyn Lahjakorttiin täältä: Miten korjaan myydyn lahjakortin?

Vastasiko tämä kysymykseesi?