Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatLahjakortitOngelmatilanteet
Asiakas kadotti lahjakorttinsa
Asiakas kadotti lahjakorttinsa
Päivitetty eilen

Jos asiakas on kadottanut Vellon kautta ostamansa Lahjakortin, voit lähettää sen hänelle uudestaan.

Lahjakortin tiedot löytyvät sekä Asiakasrekisteristäsi että Raporteistasi.

Voit myös vain kertoa asiakkaalle Lahjakortin koodin vaikka puhelimessa tai tekstiviestitse - asiakas ei tarvitse muuta kuin koodin maksaakseen ajanvarauksen Vellossa sitä tehdessään.


Lahjakortin uudelleen lähettäminen Asiakasrekisteristä

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asiakkaat

  3. Etsi asiakas, jonka sähköpostiin Lahjakortti alun perin lähetettiin

  4. Klikkaa asiakkaan tiedot auki

  5. Vasemmasta valikosta valitset Lahjakortit - tämä listaa kaikki tämän asiakkaan tietojen alla olevat Lahjakortit

  6. Klikkaa sitä Lahjakorttia, jonka haluat lähettää uudelleen asiakkaalle

  7. Uudessa ikkunassa vieritä ihan pohjalle ja klikkaa Lähetä lahjakortti uudelleen

  8. Nyt Lahjakortti on lähetetty uudelleen asiakkaan sähköpostiin

Huomioi! Lahjakortin tiedot tallentuvat sen henkilön alle, jonka sähköpostiosoitetta käytettiin alun perin Lahjakorttia ostaessa. Eli jos vaikka tytär osti Lahjakortin äidilleen lahjaksi, mutta syötti oman sähköpostinsa ostohetkellä, löytyy Lahjakortti tyttären tietojen alta, ei äidin.


Lahjakortin uudelleen lähettäminen Raporteista

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Raportit → Lahjakortit ja sarjakortit

  3. Varmista että tarpeeksi pitkä Aikajakso on valittuna

  4. Jos Vello-tilissäsi on enemmän kuin yksi Toimipaikka tai Kalenteri, varmista että oikea Toimipaikka ja Kalenteri(t) on valittuna

  5. Kirjoita asiakkaan nimi hakukenttään

  6. Listaan tulevat kaikki asiakkaalle myydyt Lahja- ja sarjakortit valitulta aikajaksolta

  7. Klikkaa sitä Lahja- tai sarjakortti, jonka haluat lähettää asiakkaalle uudestaan

  8. Uudessa ikkunassa vieritä ihan pohjalle ja klikkaa Lähetä lahjakortti uudelleen

  9. Nyt Lahjakortti on lähetetty uudelleen asiakkaan sähköpostiin


Lahjakortin koodin kertominen asiakkaalle

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Etsi asiakkaan Lahjakortti joko hänen asiakaskortiltaan tai Raporteista (kts. ohjeet ylempää)

  3. Ota Lahjakortin koodi ylös (ota ylös myös viimeinen voimassaolo päivä)

  4. Kerro asiakkaalle koodi, vaikka lähettämällä hänelle sähköpostia tai tekstiviesti. Ohjeista häntä käyttämään koodia ajanvarausta tehdessään. Mainitse myös kuinka pitkään Lahjakortti on voimassa

Vastasiko tämä kysymykseesi?