Jos asiakas on kadottanut Vellon kautta ostamansa Lahjakortin, voit lähettää sen hänelle uudestaan.
Lahjakortin tiedot löytyvät sekä Asiakasrekisteristäsi että Raporteistasi.
Voit myös vain kertoa asiakkaalle Lahjakortin koodin vaikka puhelimessa tai tekstiviestitse - asiakas ei tarvitse muuta kuin koodin maksaakseen ajanvarauksen Vellossa sitä tehdessään.
Lahjakortin uudelleen lähettäminen Asiakasrekisteristä
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Asiakkaat
Etsi asiakas, jonka sähköpostiin Lahjakortti alun perin lähetettiin
Klikkaa asiakkaan tiedot auki
Vasemmasta valikosta valitset Lahjakortit - tämä listaa kaikki tämän asiakkaan tietojen alla olevat Lahjakortit
Klikkaa sitä Lahjakorttia, jonka haluat lähettää uudelleen asiakkaalle
Uudessa ikkunassa vieritä ihan pohjalle ja klikkaa Lähetä lahjakortti uudelleen
Nyt Lahjakortti on lähetetty uudelleen asiakkaan sähköpostiin
Huomioi! Lahjakortin tiedot tallentuvat sen henkilön alle, jonka sähköpostiosoitetta käytettiin alun perin Lahjakorttia ostaessa. Eli jos vaikka tytär osti Lahjakortin äidilleen lahjaksi, mutta syötti oman sähköpostinsa ostohetkellä, löytyy Lahjakortti tyttären tietojen alta, ei äidin.
Lahjakortin uudelleen lähettäminen Raporteista
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Raportit → Lahjakortit ja sarjakortit
Varmista että tarpeeksi pitkä Aikajakso on valittuna
Jos Vello-tilissäsi on enemmän kuin yksi Toimipaikka tai Kalenteri, varmista että oikea Toimipaikka ja Kalenteri(t) on valittuna
Kirjoita asiakkaan nimi hakukenttään
Listaan tulevat kaikki asiakkaalle myydyt Lahja- ja sarjakortit valitulta aikajaksolta
Klikkaa sitä Lahja- tai sarjakortti, jonka haluat lähettää asiakkaalle uudestaan
Uudessa ikkunassa vieritä ihan pohjalle ja klikkaa Lähetä lahjakortti uudelleen
Nyt Lahjakortti on lähetetty uudelleen asiakkaan sähköpostiin
Lahjakortin koodin kertominen asiakkaalle
Kirjaudu sisään Velloosi
Etsi asiakkaan Lahjakortti joko hänen asiakaskortiltaan tai Raporteista (kts. ohjeet ylempää)
Ota Lahjakortin koodi ylös (ota ylös myös viimeinen voimassaolo päivä)
Kerro asiakkaalle koodi, vaikka lähettämällä hänelle sähköpostia tai tekstiviesti. Ohjeista häntä käyttämään koodia ajanvarausta tehdessään. Mainitse myös kuinka pitkään Lahjakortti on voimassa