Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatLahjakortitOngelmatilanteet
Lahjakortti ei saapunut vastaanottajalle
Lahjakortti ei saapunut vastaanottajalle
Päivitetty yli kuukausi sitten

Jos asiakkaasi ostaa lahjakortin ja ilmoittaa, ettei tämä ole tullut perille, johtuu tämä yleensä yhdestä seuraavista:

  • Lahjakortin sähköposti on ohjautunut vahingossa asiakkaan roskapostiin

  • Lahjakortti on ajastettu lähetettäväksi väärään aikaan - jos ajastit lahjakortin lähtemään myöhemmin voi olla, että ajankohtaa valitessa on käynyt näppäilyvirhe

  • Vastaanottajan sähköpostiosoitteessa on kirjoutusvirhe, joten lahjakortti on lähtenyt väärään osoitteeseen

Ratkaisut

Työntekijä voi lähettää lahjakortin uudelleen

Työntekijä voi lähettää lahjakortin asiakkaalle uudelleen hänen Asiakaskortiltaan.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asiakkaat

  3. Etsi asiakas, jolle haluat lähettää ostetun lahjakortin uudelleen

  4. Asiakkaan tiedoista klikkaa Lahjakortit

  5. Klikkaa oikeaa lahjakorttia avataksesi se

  6. Sivun alaosasta klikkaa Lähetä lahjakortti uudelleen

Työntekijä voi toimittaa lahjakortin koodin asiakkaalle manuaalisesti

Asiakkaan kortilla Asiakkaat listassa näkyy hänen ostamansa (eli hänen sähköpostiinsa lähetetyt) lahjakortit ja niiden koodit. Varausta tehdessään asiakas ei tarvitse muuta kuin lahjakortin koodin. Työntekijä voi siis katsoa tämän koodin ja lähettää sen asiakkaalle manuaalisesti omasta sähköpostistaan tai puhelimesta tekstiviestitse.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Etsi asiakas, jolle haluat lähettää ostetun lahjakortin uudelleen

  3. Asiakkaan tiedoista klikkaa Lahjakortit

  4. Katso listasta se lahjakortti, jota asiakas tarvitsee ja kirjoita ylös Tarkistusnumero

  5. Ota yhteyttä asiakkaaseen ja välitä hänelle tämä numero

Lahjakortti löytyy vastaanottajan asiakaskortilta

Lahjakortti löytyy sen asiakkaan Asiakaskortilta, jonka sähköpostiosoitteeseen se on lähetetty ja se on liitetty hänen tietoihinsa. Jos asiakas tekee ajanvarauksen, työntekijä voi asettaa varauksen maksetuksi käyttäen mitä vain asiakkaan voimassa olevaa lahjakorttia.

Jos asiakas on varannut ajan, voi työntekijä asettaa varauksen maksetuksi käyttämällä lahjakorttia - kun työntekijä valitsee ajanvarauksen Maksaminen-valikosta vaihtoehdon Lahjakortti, ilmestyy listaan kaikki asiakkaan tiedoista löytyvät, voimassa olevat lahjakortit.

Jos lahjakortti lähti väärään osoitteeseen tai tuli lähetettyä väärä lahjakortti

Lue tarkemmat ohjeet siitä, miten toimia jos sinun täytyy tehdä muutoksia jo myytyyn lahjakorttiin, tai jos täytyy mitätöidä virheellisesti lähetetty lahjakortti, täältä: Miten korjaan myydyn lahjakortin?

Vastasiko tämä kysymykseesi?