Jos asiakkaasi ostaa lahjakortin ja ilmoittaa, ettei tämä ole tullut perille, johtuu tämä yleensä yhdestä seuraavista:
Lahjakortin sähköposti on ohjautunut vahingossa asiakkaan roskapostiin
Lahjakortti on ajastettu lähetettäväksi väärään aikaan - jos ajastit lahjakortin lähtemään myöhemmin voi olla, että ajankohtaa valitessa on käynyt näppäilyvirhe
Vastaanottajan sähköpostiosoitteessa on kirjoutusvirhe, joten lahjakortti on lähtenyt väärään osoitteeseen
Ratkaisut
Työntekijä voi lähettää lahjakortin uudelleen
Työntekijä voi lähettää lahjakortin asiakkaalle uudelleen hänen Asiakaskortiltaan.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Asiakkaat
Etsi asiakas, jolle haluat lähettää ostetun lahjakortin uudelleen
Asiakkaan tiedoista klikkaa Lahjakortit
Klikkaa oikeaa lahjakorttia avataksesi se
Sivun alaosasta klikkaa Lähetä lahjakortti uudelleen
Työntekijä voi toimittaa lahjakortin koodin asiakkaalle manuaalisesti
Asiakkaan kortilla Asiakkaat listassa näkyy hänen ostamansa (eli hänen sähköpostiinsa lähetetyt) lahjakortit ja niiden koodit. Varausta tehdessään asiakas ei tarvitse muuta kuin lahjakortin koodin. Työntekijä voi siis katsoa tämän koodin ja lähettää sen asiakkaalle manuaalisesti omasta sähköpostistaan tai puhelimesta tekstiviestitse.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Etsi asiakas, jolle haluat lähettää ostetun lahjakortin uudelleen
Asiakkaan tiedoista klikkaa Lahjakortit
Katso listasta se lahjakortti, jota asiakas tarvitsee ja kirjoita ylös Tarkistusnumero
Ota yhteyttä asiakkaaseen ja välitä hänelle tämä numero
Lahjakortti löytyy vastaanottajan asiakaskortilta
Lahjakortti löytyy sen asiakkaan Asiakaskortilta, jonka sähköpostiosoitteeseen se on lähetetty ja se on liitetty hänen tietoihinsa. Jos asiakas tekee ajanvarauksen, työntekijä voi asettaa varauksen maksetuksi käyttäen mitä vain asiakkaan voimassa olevaa lahjakorttia.
Jos asiakas on varannut ajan, voi työntekijä asettaa varauksen maksetuksi käyttämällä lahjakorttia - kun työntekijä valitsee ajanvarauksen Maksaminen-valikosta vaihtoehdon Lahjakortti, ilmestyy listaan kaikki asiakkaan tiedoista löytyvät, voimassa olevat lahjakortit.
Jos lahjakortti lähti väärään osoitteeseen tai tuli lähetettyä väärä lahjakortti
Lue tarkemmat ohjeet siitä, miten toimia jos sinun täytyy tehdä muutoksia jo myytyyn lahjakorttiin, tai jos täytyy mitätöidä virheellisesti lähetetty lahjakortti, täältä: Miten korjaan myydyn lahjakortin?