Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatAsiakasrekisteriOngelmatilanteet
Asiakkaan yhteystiedot eivät päivity
Asiakkaan yhteystiedot eivät päivity
Päivitetty yli viikko sitten

Vello käsittelee loppuasiakastietojasi kahdelta kannalta: uudet asiakkuudet ja olemassa olevat asiakkaat.

Uudet asiakkuudet Vello lisää asiakasrekisteriisi automaattisesti, kun taas olemassa oleviin asiakkuuksiin Vello ei tee jälkikäteen muutoksia (esim. yhteystietomuutoksia).

Uudet asiakkaat lisätään asiakasrekisteriin automaattisesti

Kun asiakkaalle lisätään ensimmäinen ajanvaraus, Vello lisää asiakkaan automaattisesti asiakasrekisteriisi. Asiakkaan tietoihin tallentuvat ne yhteystiedot, jotka ensimmäiseen varaukseen on kirjattu.

Asiakasta ei kuitenkaan lisätä asiakasrekisteriin, jos

  • varaus on tehty ilman asiakkaan sähköpostiosoitetta

  • samalla sähköpostiosoitteella on jo olemassa toinen asiakkuus rekisterissäsi

  • samalla puhelinnumerolla on jo olemassa toinen asiakkuus rekisterissäsi

  • olet valinnut ajanvarauksen yhteydessä ehdotetuista asiakkaista jonkin olemassa olevan asiakkaan

Nykyisten asiakkaiden yhteystietoja ei päivitetä automaattisesti

Asiakasrekisterissäsi olevien asiakkaiden yhteystietoja ei päivitetä automaattisesti.

Huomioi: Jos teet asiakkaalle uutta ajanvarausta ja muutat ajanvarausikkunassa asiakkaan yhteystietoja (esim. muutat asiakkaan sukunimen), muutosta ei tallenneta asiakkaan asiakaskortille automaattisesti.

Jos asiakkaan yhteystiedot ovat muuttuneet pysyvästi, päivitä uudet tiedot asiakkaalle näin:

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Siirry Vellossasi kohtaan Valinnat → Asiakkaat

  3. Etsi kyseinen asiakas rekisteristäsi

  4. Muokkaa asiakkaan yhteystietoja

  5. Tallenna

Vastasiko tämä kysymykseesi?