Siirry pääsisältöön

Asiakkaan lisääminen asiakasrekisteriin

Päivitetty yli 2 kuukautta sitten

Asiakastietojen lisääminen asiakasrekisteriin ajanvarauksien yhteydessä

Kun asiakkaasi varaa ajan itse varauskalenteristasi, hänen tietonsa tallentuvat asiakasrekisteriisi automaattisesti.

Jos työntekijä varaa ajan asiakkaalle tämän puolesta, asiakkaan tiedot tallentuvat asiakasrekisteriin vain, jos seuraavat tiedot kirjataan ajanvaraukseen:

  • etunimi

  • sukunimi

  • sähköpostiosoite

Asiakkaan lisääminen asiakasrekisteriin manuaalisesti

Jos asiakkaalla ei esimerkiksi ole antaa sähköpostia (esim. iäkkäämpi asiakas) tai hänen tietonsa pitäisi lisätä rekisteriin ilman ajanvarausta, voit luoda hänelle asiakaskortin manuaalisesti.

Hyvä tietää: Kun luot asiakaskortin manuaalisesti, eivät mitkään tiedot ole pakollisia. Voit siis halutessasi luoda kortin pelkällä asiakkaan nimellä, tai vaikka vain etunimellä.

Näin luot asiakaskortin manuaalisesti:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry kohtaan Asiakkaat

  3. Valitse ylälaidasta + Uusi

  4. Täytä asiakkaan tiedot*

  5. Paina lopuksi Tallenna ikkunan alalaidasta

* Kun asiakaskorttia luodaan manuaalisesti, mitkään tiedot eivät ole pakollisia. Voit siis täyttää vain ne tiedot, mitkä asiakkaalla on käytössä. Esim. jos asiakkaalla ei ole sähköpostiosoitetta tai puhelin numeroa, voit täyttää vain hänen nimensä.

Vastasiko tämä kysymykseesi?