Siirry pääsisältöön
Toistuva varaus asiakkaalle
Päivitetty eilen

Vellossa voit asettaa asiakkaan varauksen toistumaan päivittäin, viikottain tai kuukausittain.

Työntekijänä voit luoda asiakkaalle uuden ajanvarauksen ja asettaa sen toistumaan säännöllisesti. Loppuasiakas ei voi itse luoda toistuvaa varausta poislukien toistuva ryhmätunti-ilmoittautuminen.

Hyvä tietää: Toistuvien varauksien ominaisuus on kätevä esimerkiksi silloin, kun haluat tehdä useita, säännöllisesti toistuvia varauksia asiakkaalle yhdellä kertaa.

Huomioi: Kaikki toistuvat varaukset lisätään kalenteriisi huolimatta mahdollisista päällekäisyyksistä. Vello ei tarkista tai estä ajanvarausta mahdollisten päällekäisten ajanvarausten osalta.

Näin luot toistuvan varauksen asiakkaalle

Toiston saat asetettua asiakkaan ensimmäistä varausta tehdessäsi.

Kun olet valinnut ensimmäisen varauksen ajankohdan ja avannut varausikkunan, klikkaa "Toisto"-painiketta. Tämä avaa valinnan, josta voit valita haluamasi toiston.

Tee näin:

  1. Kirjaudu sisään työntekijänä

  2. Siirry Vellossasi kohtaan Valinnat → Kalenteri

  3. Valitse asiakkaalle varattava palvelu

  4. Klikkaa kalenterissa ajankohtaa, johon ensimmäinen varaus luodaan

  5. Lisää varauksen toistuvuus avautuvan ikkunan (ajanvarausikkunan) vasemmasta reunasta kohdasta Toistuvuus

  6. Määrittele toistuvuuden tiheys ja päättymispäivämäärä

  7. Täydennä asiakkaan yhteystiedot

  8. Tallenna varaus. Vello lisää jatkovaraukset automaattisesti kalenteriisi.

Jokainen toistettu varaus on yksilöllinen

Vello käsittelee jokaista toistettua ajanvarausta yksilöllisesti. Tämä tarkoittaa, että

  • voit perua ja poistaa yksittäisiä toistuvia varauksia ilman, että kaikkia asiakkaan toistuvia varauksia poistetaan

  • asiakas voi peruuttaa yksittäisiä varauksiaan ilman, että kaikkia asiakkaan toistuvia varauksia perutaan

  • voit muokata yksittäistä varausta ilman, että kaikkia asiakkaan toistuvia varauksia muokataan

  • voit siirtää yksittäistä varausta ilman, että kaikkia asiakkaan toistuvia varauksia siirretään

  • voit lisätä yksittäiseen varaukseen tuotenimikkeitä ilman, että tuote lisätään kaikkiin asiakkaan toistuviin varauksiin

  • voit asettaa jokaiselle varaukselle maksutapahtuman erikseen tai siirtää ne kerralla laskutettavaksi / veloitettavaksi asiakkaalta

  • voit tehdä jokaisesta käyntikerrasta oman Kanta-hoitokirjauksen Kanta-arkistoon

Vastasiko tämä kysymykseesi?