Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatAjanvarausOngelmatilanteet
Työntekijälle ei tule viestejä varauksista ja peruutuksista
Työntekijälle ei tule viestejä varauksista ja peruutuksista
Päivitetty yli 6 kuukautta sitten

Jos työntekijä ei saa viestejä kalenteriin tehdyistä varauksista ja peruutuksista, voi tämä johtua muutamasta asiakasta.

Kalenteriin ei ole asetettu työntekijän sähköpostia

Jos kalenteriisi ei ole lisätty työntekijän sähköpostia, voi tämän aiheuttaa sen, että varaus- ja peruutusviestit työntekijälle katkeavat.

Käy siis varmistamassa, että haluamasi sähköpostiosoite on liitetty kalenteriisi.

Hyvä tietää: Kun Vello tili luodaan ensimmäistä kertaa, lähettää Vello automaattisesti viestit varauksista ja peruutuksista siihen sähköpostiosoitteeseen, jolla tili on luotu. Jos myöhemmin kirjautumiseen käytettyä osoitetta muutetaan, tai Vello -tilille tulee toinen käyttäjä, loppuvat nämä viestit, koska Vello ei enää tiedä mihin osoitteeseen nämä tulee lähettää.

Tällöin Vello lähettää varaus- ja peruutusviestit vain siihen sähköpostiin, joka on lisätty kalenterin Viestintä -välilehdelle.

Työntekijä on luonut varauksen itse omaan kalenteriin

Jos työntekijä luo itse omaan kalenteriinsa varauksen, ei tästä lähde erillistä ilmoitusta työntekijän sähköpostiin.

Jos työntekijä luo toisen työntekijän kalenteriin varauksen, tästä lähtee toiselle työntekijälle ilmoitus.

Huomioi: Vello ei lähetä varausvahvistusta siihen sähköpostiin, jolla olet kirjautunut tilillesi. Jos siis liität saman sähköpostin jolla kirjaudut moneen eri kalenteriin, ei siihen lähde ilmoituksia itse tekemistäsi varauksista, vaikka kalenterit ovat eri kalentereita.

Jos siis kirjaudut sisään sähköpostilla ilmoitukset@sähköposti.fi ja tämä on myös kaikissa kalenteissa, ei siihen lähde viestejä varauksista.

Jos kumminkin haluat että tähän osoitteeseen lähtee varausviestit, vaihda kirjautumissähköpostiksesi jokin muu, vaikka kirjautuminen@sähköposti.fi, jolloin ensimmäiseen osoitteeseen lähtee nyt varausilmoitukset.

Viesti on mennyt roskapostiin

Joskus sähköpostit heittävät viestejä jopa tutuista lähteistä roskapostiin. Tarkistathan siis roskapostikansiosi, josko kadonneet viestit ovat ohjautuneet sinne.

Vastasiko tämä kysymykseesi?