Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatViestit ja viestintäOngelmatilanteet
Asiakkaan muistutusviestit eivät saavu
Asiakkaan muistutusviestit eivät saavu
Päivitetty yli viikko sitten

Jos asiakkaalle lähtevissä muistutusviesteissä on ongelmia, voi tämä johtua muutamasta syystä:

  1. Asiakasmuistutuksia ei ole aktivoitu.

  2. Asiakkaan sähköposti ja/tai puhelinnumero on lisätty varaukseen vasta varauksen teon jälkeen.

  3. Viestin vastaanottamisessa on ongelmia asiakkaan päässä, esim. asiakaan lisätessä numeroaan on tapahtunut kirjoistusvirhe tai sähköposti on ohjautunut roskapostiin

Hyvä tietää: Yleisesti on normaalia, että noin 5% kaikista lähetetyistä viesteistä (kaikista, ei pelkästään Vellon lähettämistä viesteistä) ei koskaan tavoita asiakasta. Yleisimmät syyt tähän ovat: Asiakkaan yhteystiedot on lisätty varaukseen vasta varauksenteon jälkeen, yhteystiedoissa on kirjoitusvirhe, asiakkaan postilaatikko on täynnä, asiakkaan roskapostisuodatus estää Vellon viestit tai viesti on ohjautunut asiakkaalla väärään kansioon.

Viestien toimitus teknisesti

  1. Viestin lähetys Vellosta

  2. Operaattori vastaanottaa ja välittää viestin asiakkaalle

  3. Asiakkaan postilaatikko käsittelee viestin.

Pystymme Vellossa tarjoamaan lokitietoa ensimmäisestä vaiheesta.

Lähetettyjen viestien tarkastaminen lokitiedoista

  1. Siirry varauskalenteriisi Valinnat → Kalenteri

  2. Klikkaa mainitsemasi varaus auki

  3. Varausikkunan vasemmasta alalaidasta löydät "Varauksen tiedot"-linkin. Klikkaa tätä.

  4. Asiakasviestintä-osiossa pääset näkemään lähetetyt ja lähetettävät viestit asiakkaalle (eriteltynä sähköposti- ja tekstiviesteihin)

  5. Tarkistathan, onko Vello lähettänyt viestiä asiakkaalle. Jos viesti on lähetetty, mutta asiakas ei ole saanut viestiä, viesti on todennäköisesti jäänyt vaiheeseen 2 tai 3

Jos viestihistoriassa ei näy lähetettyjä viestejä tarkistathan, että varausvahvistukset ja muistutukset on aktivoituna Vellossasi.

Varausvahvistusten ja muistutusten aktivoiminen

  1. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Viestintä → Varausvahvistukset ja muistutukset

  2. Aktivoi halutut viestintävaiheet

  3. Tarkistat lisäksi, että kalenteriasetuksissasi on aktivoitu viestien lähetys asiakkaalle. Tämä onnistuu Vellossasi kohdassa Valinnat → Asetukset → Varauskalenterit → (valitse kalenteri) → Ilmoitukset-välilehti

  4. Muutokset astuvat voimaan tulevista ajanvarauksista alkaen.

Huomioi: Jos aktivoit asiakkaille lähtevät muistutusviestit sen jälkeen, kun ajanvarauksia on jo tehty, muistutusviestejä ei lähde jo tehdyistä ajanvarauksista.

Vastasiko tämä kysymykseesi?