Jos asiakas ei itse pysty perumaan omaa ajanvarausta, voi tämä johtua muutamasta asiasta. Tarkistathan seuraavat asiat.
Ajanvarauksen ajankohta on liian lähellä tätä hetkeä
Jos kuluva hetki on liian lähellä ajanvarausta, ei asiakas voi enää perua sitä itsenäisesti. Voit tarkistaa kuinka lähellä ajanvarausta asiakas saa perua aikansa itse asetuksistasi.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Ajanvaraus
Vieritä sivua alas kohtaan Asiakkaiden tekemien varausten perusasetukset
Muokkaa kuinka lähellä varauksen ajankohtaa asiakas saa vielä perua varauksensa
Ajanvarauksen peruminen asiakkaan toimesta on estetty
Jos et halua, että asiakkaat voivat perua varauksensa itse, pystyt estämään tämän asetuksistasi. Jos tämä toiminto on jäänyt vahingossa päälle, eivät asiakkaat voi perua itse varauksiaan. Voit tarkistaa tämän Asetuksistasi.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Ajanvaraus
Vieritä sivua alas kohtaan Asiakkaiden tekemien varausten perusasetukset
Katso että valinta on päällä kohdassa Asiakas voi perua varauksen itse
Ajanvaraus on liian kaukana tulevaisuudessa
Asiakas pääsee näkemään tekemänsä varaukset, kun klikkaa sähköpostiin saamassaan varausvahvistuksessa Palaa varauksiini painiketta. Täältä hän voi myös perua hänellä olevia varauksia.
Asiakas näkee listasta tulevat varauksensa 4 viikkoa tulevaisuuteen ja 2 viikkoa menneistyyteen. Jos kyseinen varaus ei tule listaan tarkista, onko varaus tehty liian kauaksi tulevaisuuteen.
Jos varaus on tehty yli kuukausi tulevaisuuteen, voit peruuttaa ajan hänelle työntekijänä. Jos asiakas haluaa peruuttaa ajan itse, pyydä häntä odottamaan että ajanvarauksen ajankohta on lähempänä.
Ajanvaraus on tehty eri sähköpostiosoitteelle
Asiakas pääsee näkemään tekemänsä varaukset, kun klikkaa sähköpostiin saamassaan varausvahvistuksessa Palaa varauksiini painiketta. Täältä hän voi myös perua hänellä olevia varauksia.
Jos kyseinen varaus ei tule listaan tarkista, onko varaus luotu eri sähköpostiosoitetta käyttäen. Jos niin, se löytyy eri asiakaskortilta.
Asiakas teki kirjoitusvirheen ajanvarausta tehdessään: hän ei koskaan saanut varausvahvistusta
Jos asiakas on tehnyt kirjoitusvirheen varausta luodessaan, voit halutessasi poistaa varauksen hänelle ja luoda sen uudelleen käyttäen oikeaa sähköpostiosoitetta. Tällöin asiakkaalle lähtee myös uusi varausvahvistus oikeaan sähköpostiosoitteeseen.