Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatAjanvarausUsein kysyttyä ajanvarauksesta Vellossa
En halua, että asiakas voi perua varauksen itse - kuinka toimia?
En halua, että asiakas voi perua varauksen itse - kuinka toimia?
Päivitetty yli 3 viikkoa sitten

Estä asiakkailta varauksien peruminen itsenäisesti kokonaan

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Ajanvaraus

  3. Vieritä sivua alas kohtaan Asiakkaiden tekemien varausten perusasetukset

  4. Laita Asiakas voi perua varauksen itse kohdasta painike pois päältä

Pidennä asetusta "Kuinka lähellä varausta asiakas saa perua ajan"

Jos pidennät aikaa kohdasta Kuinka lähellä varauksen ajankohtaa asiakas saa vielä perua varauksen, eivät asiakkaat voi enää perua aikaansa jos varauksen alku on liian lähellä.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Ajanvaraus

  3. Vieritä sivua alas kohtaan Asiakkaiden tekemien varausten perusasetukset

  4. Kohdasta Kuinka lähellä varauksen ajankohtaa asiakas saa vielä perua varauksen nosta aikamäärää haluamaksesi - mitä pidempi aika, sitä aikaisemmin asiakkaan on tehtävä peruutus

Tämä ei täysin estä asiakasta peruuttamasta omaa aikaansa → hän voi edelleen perua aikansa, jos tekee sen tarpeeksi hyvissä ajoin.

Poista varauksesta asiakkaan sähköpostiosoite

Asiakas pääsee varauksiinsa varausvahvistuksessa tulevan linkin kautta. Jos luot hänelle ajanvarauksen ilman, että syötät hänen sähköstiosoitettaan, ei hän saa varausvahvistusta eikä myöskään linkkiä, jonka kautta perua aikoja.

Asiakas pystyy edelleen palaamaan varauksiinsa ja perumaan niitä, jos hänellä on aiempia varausvahvistuksia tallella, joiden kautta hän löytää linkin.

Vastasiko tämä kysymykseesi?