Voit itse päättää, kuinka lähellä ajanvarauksen alkua asiakkaasi voi vielä varata ajan. Näin voit määrittää esimerkiksi, että saat aina vähintään vaikka 3 tai 6 varoitusaikaa, ennen kuin asiakas saapuu paikalle.
Saat muokattua tätä seuraavasti:
Kirjaudu sisään Velloosi
Siirry kohtaan Asetukset → Ajanvaraus
Vieritä sivua alaspäin kohtaan Asiakkaiden tekemien varausten perusasetukset
Määritä haluamasi aikarajoite kohdassa Kuinka lähellä tätä hetkeä asiakas saa varata ajan
Huomioi: Tämä asetus on tili-kohtainen, eli se vaikuttaa kaikkien palveluiden varaamiseen. Jos sinulla on joku palvelu, johon haluat pidemmän tai lyhyemmän varoajan, voit muokata tätä palvelukohtaisesti. Lue tarkempi ohje alta.
Miten muokkaan tietyn palvelun varoaikaa?
Jos sinulla on tietty palvelu, jonka kohdalla haluaisit mahdollistaa asiakkaiden tekevän varauksia pidemmällä tai lyhyemmällä varoajalla, kuin mitä asetit koko Velloosi ylempänä, niin voit muokata tätä palvelukohtaisesti.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Siirry kohtaan Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit
Etsi se palvelu, jota haluat muokata
Siirry Varausrajoitukset -välihedelle
Klikkaa kohta Vähimmäisaika
Aseta tähän se aika, kuinka lähellä ajanvarauksen ajankohtaa asiakas saa varata ajan. Voit myös valita, jos joitain päiviä viikossa ei tule huomioida - esim. jos haluat, että viimeistään perjantaina on mahdollista varata tulevalle maanantaille aikoja, niin varmista että lauantai ja sunnuntai ovat valittuja tässä ikkunassa
Klikkaa lopuksi Tallenna
Tämän palvelun kohdalla pätee nyt juuri asettamasi varoaika. Muiden palveluiden kohdalla pätee koko Velloosi asettama varoaika.


