Yrityksesi tarjotessa asiakaskohtaisia työntekijöitä tai kun haluat kohdentaa tietyt ajanvaraukset tietyille työntekijöille, suosittelemme ottamaan Vellossasi käyttöön Asiakassegmentti-työkalun.
Asiakassegmenteillä voit luoda suoria varauslinkkejä, jotka ohjaavat ajanvaraukset tietyn työntekijän kalenteriin tai tarjoavat aikoja sellaisille työntekijöille, joille ei muutoin tarjota aikoja lainkaan.
Hyödynnä Asiakassegmenttejä esimerkiksi, kun
haluat tarjota kokeneimpien työntekijöidenne palveluita vain parhaille asiakkaillesi
haluat tarjota valitsemiasi palveluita vain kohdennetulle asiakasjoukolle
haluat tarjota aikoja sellaisille työntekijöille, jotka eivät säännöllisesti toimi asiakasrajapinnassa (esimerkiksi toimitusjohtaja)
haluat nimetä työntekijän asiakaskohtaisesti
Tiesitkö? Asiakassegmenttiin voit liittää mukaan palveluita, jotka eivät näy muille asiakkaillesi. Näin voit helposti luoda esimerkiksi alennushintaisia palveluita, joita voi varata vain asiakassegmenttilinkin kautta.
Miten saan ohjattua varauksen tietylle työntekijälle asiakkaan perusteella?
Saat ohjattua varauksen tietylle työntekijälle asiakkaan perusteella luomalla työntekijäkohtaiset palvelut Velloosi (peruspalveluiden rinnalle) ja ottamalla käyttöön Asiakassegmentti-työkalun Vellossasi.
Tee näin:
Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset
Valitse Palvelut ja ryhmätunnit
Luo jokaiselle työntekijälle omat palvelut
liitä palvelun nimeen työntekijän nimi tunnistamisen helpottamiseksi
aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"
sijoita palvelut tarvittaessa työntekijäkohtaisiin Palvelukategorioihin
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset
Valitse Asiakassegmentit
Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut yhden työntekijän osalta
Tallenna Asiakassegmentti
Toista kohdat 7 ja 8 jokaisen työntekijän osalta
Toimita lopuksi Vellon muodostamat yksilölliset asiakassegmentti-linkit jokaiselle asiakkaallesi työntekijän mukaan
Voidakseen tehdä ajanvarauksen erityiselle työntekijälle, asiakkaan tulee tehdä ajanvaraus yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.
Tiesitkö? Palvelut, joiden tilaksi on asetettu "Asiakassegmentille", eivät näy muille asiakkaille. Nämä palvelut näkyvät ja ne on mahdollista varata vain, kun asiakas saapuu ajanvaraukseen yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.
Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.
Ideoita asiakasryhmistä, joille voit tarjota nimettyä työntekijää
Kanta-asiakkaat
Jäsenet
Kuukausikortin tilanneet
Yhteistyötahon (esimerkiksi jonkin liiton) jäsenet
Off-peak-varaajat eli ruuhka-ajan ulkopuolisille ajoille varaavat asiakkaat
VIP-asiakkaat