Siirry pääsisältöön
Työntekijä asiakkaan mukaan
Päivitetty yli viikko sitten

Yrityksesi tarjotessa asiakaskohtaisia työntekijöitä tai kun haluat kohdentaa tietyt ajanvaraukset tietyille työntekijöille, suosittelemme ottamaan Vellossasi käyttöön Asiakassegmentti-työkalun.

Asiakassegmenteillä voit luoda suoria varauslinkkejä, jotka ohjaavat ajanvaraukset tietyn työntekijän kalenteriin tai tarjoavat aikoja sellaisille työntekijöille, joille ei muutoin tarjota aikoja lainkaan.

Hyödynnä Asiakassegmenttejä esimerkiksi, kun

  • haluat tarjota kokeneimpien työntekijöidenne palveluita vain parhaille asiakkaillesi

  • haluat tarjota valitsemiasi palveluita vain kohdennetulle asiakasjoukolle

  • haluat tarjota aikoja sellaisille työntekijöille, jotka eivät säännöllisesti toimi asiakasrajapinnassa (esimerkiksi toimitusjohtaja)

  • haluat nimetä työntekijän asiakaskohtaisesti

Tiesitkö? Asiakassegmenttiin voit liittää mukaan palveluita, jotka eivät näy muille asiakkaillesi. Näin voit helposti luoda esimerkiksi alennushintaisia palveluita, joita voi varata vain asiakassegmenttilinkin kautta.

Miten saan ohjattua varauksen tietylle työntekijälle asiakkaan perusteella?

Saat ohjattua varauksen tietylle työntekijälle asiakkaan perusteella luomalla työntekijäkohtaiset palvelut Velloosi (peruspalveluiden rinnalle) ja ottamalla käyttöön Asiakassegmentti-työkalun Vellossasi.

Tee näin:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Palvelut ja ryhmätunnit

  4. Luo jokaiselle työntekijälle omat palvelut

    1. liitä palvelun nimeen työntekijän nimi tunnistamisen helpottamiseksi

    2. aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"

    3. sijoita palvelut tarvittaessa työntekijäkohtaisiin Palvelukategorioihin

  5. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset

  6. Valitse Asiakassegmentit

  7. Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut yhden työntekijän osalta

  8. Tallenna Asiakassegmentti

  9. Toista kohdat 7 ja 8 jokaisen työntekijän osalta

  10. Toimita lopuksi Vellon muodostamat yksilölliset asiakassegmentti-linkit jokaiselle asiakkaallesi työntekijän mukaan

Voidakseen tehdä ajanvarauksen erityiselle työntekijälle, asiakkaan tulee tehdä ajanvaraus yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Tiesitkö? Palvelut, joiden tilaksi on asetettu "Asiakassegmentille", eivät näy muille asiakkaille. Nämä palvelut näkyvät ja ne on mahdollista varata vain, kun asiakas saapuu ajanvaraukseen yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.

Ideoita asiakasryhmistä, joille voit tarjota nimettyä työntekijää

  • Kanta-asiakkaat

  • Jäsenet

  • Kuukausikortin tilanneet

  • Yhteistyötahon (esimerkiksi jonkin liiton) jäsenet

  • Off-peak-varaajat eli ruuhka-ajan ulkopuolisille ajoille varaavat asiakkaat

  • VIP-asiakkaat

Vastasiko tämä kysymykseesi?