Siirry pääsisältöön
Tietyt ajat vain parhaille asiakkaille
Päivitetty yli 4 kuukautta sitten

Vellossa voit rajata tiettyjen aikojen näkymisen ja saatavuuden vain tietyille asiakkaillesi.

Yrityksesi tarjotessa erikoisaika tietyille asiakkaille, suosittelemme ottamaan Vellossasi käyttöön Asiakassegmentti-työkalun.

Asiakassegmenteillä voit luoda suoria varauslinkkejä kellonaikoihin, jotka eivät muutoin ole varattavissa.

Hyödynnä Asiakassegmenttejä esimerkiksi, kun

  • haluat ohjata asiakkaasi varaamaan ajan aukioloaikojen ulkopuolelta

  • haluat tarjota valitsemiasi palveluita vain kohdennetulle asiakasjoukolle

  • haluat avata tietyt ajat ensin vain parhaille asiakkaillesi

Tiesitkö? Asiakassegmenttiin voit liittää mukaan palveluita, jotka eivät näy muille asiakkaillesi. Näin voit helposti luoda esimerkiksi alennushintaisia palveluita, joita voi varata vain asiakassegmenttilinkin kautta.

Miten saan tietyt ajat näkymään vain tietyille asiakkaille?

Saat tietyt ajat näkymään vain tietyille asiakkaille luomalla nykyisistä palveluistasi kopiot, ja ottamalla käyttöön Asiakassegmentti-työkalun Vellossasi.

Valintasi mukaan, voit rajata asiakkaille näkyviä varattavia aikoja joko Varattavat ajat -osiossa tai Palveluiden asetuksissa.

Tapa 1: Rajaaminen Varattavat ajat -osiossa

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Palvelut ja ryhmätunnit

  4. Luo nykyisistä palveluistasi kopiot ja

    1. aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"

    2. sijoita palvelut tarvittaessa omaan Palvelukategoriaan

  5. Siirry kohtaan Valinnat → Varattavat ajat

  6. Avaa erityisajat omina lohkoinaan

  7. Rajaa avaamiesi Varattavien aikojen palveluita niin, että niihin on mahdollista varata vain yllä luomiasi palveluita

  8. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset

  9. Valitse Asiakassegmentit

  10. Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut

  11. Tallenna Asiakassegmentti

  12. Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen asiakassegmentti-linkki asiakkaillesi, joille haluat tarjota erityisaikoja

Tapa 2: Rajaaminen palveluittain

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Palvelut ja ryhmätunnit

  4. Aseta nykyisille palveluillesi Varausrajoitus ja rajaa varausmahdollisuus esimerkiksi klo 9-16 välille

  5. Luo seuraavaksi nykyisistä palveluistasi kopiot ja

    1. aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"

    2. rajaa varausmahdollisuus esimerkiksi klo 16-20 välille

    3. sijoita palvelut tarvittaessa omaan Palvelukategoriaan

  6. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset

  7. Valitse Asiakassegmentit

  8. Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut

  9. Tallenna Asiakassegmentti

  10. Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen asiakassegmentti-linkki asiakkaillesi, joille haluat tarjota erityisaikoja

Tiesitkö? Palvelut, joiden tilaksi on asetettu "Asiakassegmentille", eivät näy muille asiakkaille. Nämä palvelut näkyvät ja ne on mahdollista varata vain, kun asiakas saapuu ajanvaraukseen yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.

Saadakseen erityisajat näkyviin, asiakkaan tulee tehdä ajanvaraus yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Ideoita asiakasryhmistä, joille voit tarjota erityisiä kellonaikoja varattaviksi

  • Kanta-asiakkaat

  • Jäsenet

  • Kuukausikortin tilanneet

  • Yhteistyötahon (esimerkiksi jonkin liiton) jäsenet

  • Off-peak-varaajat eli ruuhka-ajan ulkopuolisille ajoille varaavat asiakkaat

  • VIP-asiakkaat

Vastasiko tämä kysymykseesi?