Vellossa voit rajata tiettyjen aikojen näkymisen ja saatavuuden vain tietyille asiakkaillesi.
Yrityksesi tarjotessa erikoisaika tietyille asiakkaille, suosittelemme ottamaan Vellossasi käyttöön Asiakassegmentti-työkalun.
Asiakassegmenteillä voit luoda suoria varauslinkkejä kellonaikoihin, jotka eivät muutoin ole varattavissa.
Hyödynnä Asiakassegmenttejä esimerkiksi, kun
haluat ohjata asiakkaasi varaamaan ajan aukioloaikojen ulkopuolelta
haluat tarjota valitsemiasi palveluita vain kohdennetulle asiakasjoukolle
haluat avata tietyt ajat ensin vain parhaille asiakkaillesi
Tiesitkö? Asiakassegmenttiin voit liittää mukaan palveluita, jotka eivät näy muille asiakkaillesi. Näin voit helposti luoda esimerkiksi alennushintaisia palveluita, joita voi varata vain asiakassegmenttilinkin kautta.
Miten saan tietyt ajat näkymään vain tietyille asiakkaille?
Saat tietyt ajat näkymään vain tietyille asiakkaille luomalla nykyisistä palveluistasi kopiot, ja ottamalla käyttöön Asiakassegmentti-työkalun Vellossasi.
Valintasi mukaan, voit rajata asiakkaille näkyviä varattavia aikoja joko Varattavat ajat -osiossa tai Palveluiden asetuksissa.
Tapa 1: Rajaaminen Varattavat ajat -osiossa
Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset
Valitse Palvelut ja ryhmätunnit
Luo nykyisistä palveluistasi kopiot ja
aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"
sijoita palvelut tarvittaessa omaan Palvelukategoriaan
Siirry kohtaan Valinnat → Varattavat ajat
Avaa erityisajat omina lohkoinaan
Rajaa avaamiesi Varattavien aikojen palveluita niin, että niihin on mahdollista varata vain yllä luomiasi palveluita
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset
Valitse Asiakassegmentit
Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut
Tallenna Asiakassegmentti
Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen asiakassegmentti-linkki asiakkaillesi, joille haluat tarjota erityisaikoja
Tapa 2: Rajaaminen palveluittain
Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset
Valitse Palvelut ja ryhmätunnit
Aseta nykyisille palveluillesi Varausrajoitus ja rajaa varausmahdollisuus esimerkiksi klo 9-16 välille
Luo seuraavaksi nykyisistä palveluistasi kopiot ja
aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"
rajaa varausmahdollisuus esimerkiksi klo 16-20 välille
sijoita palvelut tarvittaessa omaan Palvelukategoriaan
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset
Valitse Asiakassegmentit
Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut
Tallenna Asiakassegmentti
Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen asiakassegmentti-linkki asiakkaillesi, joille haluat tarjota erityisaikoja
Tiesitkö? Palvelut, joiden tilaksi on asetettu "Asiakassegmentille", eivät näy muille asiakkaille. Nämä palvelut näkyvät ja ne on mahdollista varata vain, kun asiakas saapuu ajanvaraukseen yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.
Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.
Saadakseen erityisajat näkyviin, asiakkaan tulee tehdä ajanvaraus yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.
Ideoita asiakasryhmistä, joille voit tarjota erityisiä kellonaikoja varattaviksi
Kanta-asiakkaat
Jäsenet
Kuukausikortin tilanneet
Yhteistyötahon (esimerkiksi jonkin liiton) jäsenet
Off-peak-varaajat eli ruuhka-ajan ulkopuolisille ajoille varaavat asiakkaat
VIP-asiakkaat