Siirry pääsisältöön
Laajempi tarjonta tietyille asiakkaille
Päivitetty yli 3 kuukautta sitten

Yrityksesi tarjotessa asiakaskohtaista tai asiakasryhmäkohtaista tarjontaa, suosittelemme ottamaan Vellossasi käyttöön Asiakassegmentti-työkalun.

Asiakassegmenteillä voit luoda suoria varauslinkkejä tiettyihin palveluihin, palvelukokonaisuuksiin tai varauskalentereihin (työntekijä).

Hyödynnä Asiakassegmenttejä esimerkiksi, kun

  • haluat tarjota asiakkaalle enemmän palveluita

  • haluat tarjota valitsemiasi palveluita vain kohdennetulle asiakasjoukolle

  • haluat tarjota asiakassegmenttikohtaisen hinnoittelun (ensikäynnit, jäsenet, VIP-asiakkaat jne).

Tiesitkö? Asiakassegmenttiin voit liittää mukaan palveluita, jotka eivät näy muille asiakkaillesi. Näin voit helposti luoda esimerkiksi alennushintaisia palveluita, joita voi varata vain asiakassegmenttilinkin kautta.

Miten saan laajemman tarjonnan tietyille asiakkaille?

Saat laajemman tarjonnan tietyille asiakkaille luomalla erityispalvelut Velloosi (peruspalveluiden rinnalle) ja ottamalla käyttöön Asiakassegmentti-työkalun Vellossasi.

Tee näin:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Palvelut ja ryhmätunnit

  4. Luo erityispalvelut

    1. aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"

    2. sijoita palvelut tarvittaessa omaan Palvelukategoriaan

  5. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset

  6. Valitse Asiakassegmentit

  7. Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut ja tarvittaessa myös muut, niin sanotut peruspalvelusi

  8. Tallenna Asiakassegmentti

  9. Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen asiakassegmentti-linkki asiakkaillesi, joille haluat tarjota laajempaa tarjontaa

Saadakseen laajemman tarjonnan, asiakkaan tulee tehdä ajanvaraus yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Tiesitkö? Palvelut, joiden tilaksi on asetettu "Asiakassegmentille", eivät näy muille asiakkaille. Nämä palvelut näkyvät ja ne on mahdollista varata vain, kun asiakas saapuu ajanvaraukseen yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.

Ideoita asiakasryhmistä, joille voit tarjota laajempaa tarjontaa

  • Kanta-asiakkaat

  • Jäsenet

  • Kuukausikortin tilanneet

  • Yhteistyötahon (esimerkiksi jonkin liiton) jäsenet

  • Off-peak-varaajat eli ruuhka-ajan ulkopuolisille ajoille varaavat asiakkaat

  • VIP-asiakkaat

Vastasiko tämä kysymykseesi?