Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatAsiakassegmentitUsein kysyttyä asiakassegmenteistä
Miten saan kalenterissa osan palveluista piilotettua eri asiakkailta?
Miten saan kalenterissa osan palveluista piilotettua eri asiakkailta?
Päivitetty yli viikko sitten

Voit piilottaa osan palveluista asiakkailtasi kahdella tavalla: muokkaamalla palvelun asetuksia tai käyttämällä Asiakassegmenttiä.

Miten piilotan palvelun kaikilta asiakkailta muokkaamalla sen asetuksia?

Jos haluat piilottaa vain yhden tai pari palvelua, voit muuttaa yksittäisten palveluiden Varattavissa asetuksen joko Vain työtekijöille tai Ei varattavissa-tilaan. Tällöin se ei näy asiakkaillesi vaihtoehtona.

Toimi näin:

  • Kirjaudu sisään Velloosi

  • Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit

  • Klikkaa sitä palvelua, jonka haluat piilottaa

  • Kohdasta Varattavissa, vaihda vaihda palvelua seuraavasti:

    • Jos haluat, että työntekijäsi pystyvät edelleen tekemään varauksia palvelulle, valitse Työntekijöille

    • Jos haluat, ettei kukaan voi tehdä palvelulle varauksia, valitse Ei varattavissa

  • Muutokset tallentuvat heti, eivätkä asiakkaasi voi nyt varata palvelulle aikoja

Miten piilotan palveluita osalta asiakkaista käyttämällä Asiakassegmenttiä?

Jos haluat, että vain tietyt asiakkaat voivat varata tietyille palveluille aikoja, voit luoda näille palveluille Asiakassegmentin. Silloin vain ne asiakkaat, jotka ovat tulleet ajanvaraukseesi Asiakassegmetti-linkin kautta, pystyvät varaamaan aikoja näille palveluille.

Toimi näin:

  1. Kirjaudu sisään Velloosi

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Muut asetukset

  4. Valitse Asiakassegmentit

  5. Lisää uusi Asiakassegmentti ja määrittele:

    1. mihin Kalenteriin tai Kalentereihin linkki pätee

    2. mitä palveluita linkin kautta asiakkaan tulee saada varata

  6. Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen linkki kohdeasiakkaillesi tai liitä linkki mainoskampanjasi klikkauslinkiksi

Tärkeää: Varmistathan, että Asiakassegmenttiin valittu Kalenteri tarjoaa valitsemiasi palveluita. Asiakassegmentti ei toimi, jos:

  • kaikki Asiakassegmenttiin valitut palvelut on rajattu pois kyseisessä Kalenterissa

  • kaikki Asiakassegmenttiin valitut palvelut ovat joko Ei varattavissa tai Työntekijöille-tilassa

Lue lisää palveluiden rajaamisesta eri Kalentereille täältä: Palvelut eri kalentereille

Lue lisää paveluiden piilottamisesta täältä:

Vastasiko tämä kysymykseesi?