Siirry pääsisältöön
Edellytä etukäteismaksua tietyiltä asiakkailta
Päivitetty yli 3 kuukautta sitten

Yrityksesi tarjotessa maksuttomia palveluita, laskutusta jälkikäteen laskulla tai asiakkuuteen sisältyviä palveluita, suosittelemme ottamaan Vellossasi käyttöön Asiakassegmentti-työkalun.

Asiakassegmenteillä voit luoda suoria varauslinkkejä, joita käyttäen pakollinen ennakkomaksuvaihe voidaan ohittaa.

Hyödynnä Asiakassegmenttejä esimerkiksi, kun

  • haluat tarjota osalle asiakkaistasi varausmahdollisuuden ilman etukäteismaksua

  • haluat tarjota osalle asiakkaistasi veloituksen jälkikäteen laskulla

  • haluat tarjota asiakkuuteen (esimerkiksi jäsenyys) liittyen erityisetuja

Tiesitkö? Asiakassegmenttiin voit liittää mukaan palveluita, jotka eivät näy muille asiakkaillesi. Näin voit helposti luoda esimerkiksi alennushintaisia palveluita, joita voi varata vain asiakassegmenttilinkin kautta.

Miten pakotan ennakkomaksun toisille ja toisille varaukset ilman maksua?

Saat ennakkomaksun toisille ja toisille varaukset ilman maksua luomalla nykyisistä palveluistasi kopiot ja ottamalla käyttöön Asiakassegmentti-työkalun Vellossasi.

Tee näin:

  1. Kirjaudu sisään pääkäyttäjänä

  2. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset

  3. Valitse Palvelut ja ryhmätunnit

  4. Aseta nykyisille palveluillesi hinta, arvonlisävero ja pakollinen maksaminen (ennakkoon)

  5. Luo nykyisistä palveluistasi kopiot ja

    1. aseta palvelun tilaksi "Asiakassegmentille"

    2. aseta maksumahdollisuus kohtaan "Ei maksumahdollisuutta"

    3. sijoita palvelut tarvittaessa omaan Palvelukategoriaan

  6. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Muut asetukset

  7. Valitse Asiakassegmentit

  8. Lisää uusi Asiakassegmentti ja lisää segmenttiin kohdassa 4 luomasi palvelut

  9. Tallenna Asiakassegmentti

  10. Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen asiakassegmentti-linkki asiakkaillesi, joille haluat tarjota ajanvarausmahdollisuuden ilman etukäteismaksupakkoa

Varatakseen ajan ilman etukäteismaksua, asiakkaan tulee tehdä ajanvaraus yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Tiesitkö? Palvelut, joiden tilaksi on asetettu "Asiakassegmentille", eivät näy muille asiakkaille. Nämä palvelut näkyvät ja ne on mahdollista varata vain, kun asiakas saapuu ajanvaraukseen yksilöllisen asiakassegmentti-linkin kautta.

Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.

Ideoita asiakasryhmistä, joille voit tarjota ajanvarausmahdollisuutta ilman etukäteismaksupakkoa

  • Kanta-asiakkaat

  • Jäsenet

  • Kuukausikortin tilanneet

  • Yhteistyötahon (esimerkiksi jonkin liiton) jäsenet

  • Off-peak-varaajat eli ruuhka-ajan ulkopuolisille ajoille varaavat asiakkaat

  • VIP-asiakkaat

Vastasiko tämä kysymykseesi?