Jos sinulla on palvelu, jonka haluat näkyvän ja olevan varattavissa vain tietyille asiakkaille, voit luoda Asiakassegmentin.
Asiakassegmenteillä voit luoda yksilöllisiä varauslinkkejä tiettyihin palveluihin, palvelukokonaisuuksiin tai työntekijöille (varauskalentereille). Voit muokata palvelun asetuksia niin, että se näkyy ainoastaan linkin kautta kalenteriisi tulleille asiakkaille.
Asiakassegmentin luominen
Luo uusi Asiakassegmentti näin:
Kirjaudu sisään työntekijänä
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset
Valitse Muut asetukset
Valitse Asiakassegmentit
Klikkaa + Uusi asiakassegmentti -painiketta
Anna Asiakassegmentille kuvaava nimi ja paina Seuraava
Seuraavalta sivulta määrittele Asiakassegmentin:
Toimita lopuksi Vellon muodostama yksilöllinen linkki kohdeasiakkaillesi tai liitä linkki mainoskampanjasi klikkauslinkiksi
Vinkki: Voit myös upottaa tekemäsi asiakassegmentin nettisivuillesi kohdassa Valinnat → Asetukset → Muut asetukset → Upotus → Valitse upotukseen luomasi asiakassegmentti.
Huomioi: Jos Asiakassegmenttiin valitsemasi palvelu on asetettu varattavaksi vain Asiakassegmentille, niin se näkyy vain linkin kautta tuleville asiakkaille.
Jos palvelun on asetettu Varattavaksi (eli kaikille asiakkaille), se näkyy myös niille asiakkaille, jotka tulevat ajanvarauskalenteriisi muuta kautta.