Jos ajanvarauskalenteri näkyy vain valkoisena ruutuna asiakkaille, tai työntekijät eivät pysty näkemään tai valitsemaan palveluita työntekijänäkymästään, voi tämä johtua muutamasta asiasta.
Varauskalenteri on Vain työntekijöille tai Ei varattavissa
Jos kaikki tilillä olevat kalenterit ovat asetettu Vain työntekijöille tai Ei varattavissa -tilaan, näkyy ajanvaraus asiakkaille valkoisena sivuna.
Että asiakkaat pystyvät ainakin näkemään listan palveluista, täytyy ainakin yhden kalenterin olla Varattavissa -tilassa.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Kalenterit
Klikkaa kalenterin tiedot auki
Tarkista Varattavissa -kohdasta, onko kalenteri Vain työntekijöille tai Ei varattavissa
Tarkista tämä kaikista kalentereista
Jos kaikki ovat joko Vain työntekijöille tai Ei varattavissa, siirrä yksi Varattavissa -tilaan
Yksikään palvelu ei ole Varattavissa -tilassa
Jos yksikään tililtä löytyvä palvelu ei ole asetettu Asiakkaille -tilaan, eli ne ovat kaikki:
Lisäpalveluita
Vain asiakassegmentille
Vain työntekijöille
Ei varattavissa
...näkyy varauskalenteri tyhjänä asiakkaille:
Vähintään yhden palveluista tulisi olla varattavissa asiakkaille, että palvelut ja kalenteri tulisivat näkyviin asiakkaille.
Tiesitkö? Jos asiakkaat eivät saisi varata aikoja palveluille, vain nähdä ne, niin kalenterista ei tarvitse avata Varattavia aikoja. Tällöin asiakkaat näkevät listan palveluista, ja tarvittaessa yhteystietosi, mutta eivät voi itsenäisesti varata aikoja.
Toimi näin:
Kirjaudu sisään Velloosi
Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Palvelut ja ryhmätunnit
Klikkaa ensimmäisen palvelun tiedot auki
Tarkista Varattavissa -kohdasta, onko palvelu Asiakkaille -tilassa vai ei
Tarkista tämä kaikista palveluista
Jos kaikki ovat jotain muuta kuin varattavissa, siirrä yksi Asiakkaille -tilaan