Kun työntekijä luo asiakkaalle ajanvarausta, jos asiakkaalla on olemassa oleva asiakaskortti asiakasrekisterissä, ehdottaa Vello kyseistä asiakas kun hänen tietojaan aletaan täyttämään varaukseen.
Kun klikkaat tästä valikosta jonkun ehdotetun asiakkaan tiedot, ne täyttyvät automaattisesti ajanvaraukseen ja kyseisen asiakkaan asiakaskortti on yhdistetty ajanvaraukseen.
Huomioi: Jos et klikkaa asiakasta ehdotetuista vaihtoehdoista, vaan kirjoitat asiakkaan tiedot uudelleen manuaalisesti, Vello ei välttämättä osaa yhdistää asiakasta olemassa olevaan asiakaskorttiin. Tämä voi aiheuttaa seuraavat ongelmat:
ajanvaraus ei kirjaannu asiakkaan tietoihin asiakaskortille
ajanvarauksen tietoja ei pysty siirtämään Kanta-kertomukseen
ajanvarausta ei voi maksaa suoraan asiakkaan tiedoista löytyvällä lahjakortilla, koska niitä ei pysty löytämään.
Miten voin liittää olemassa olevan asiakkaan ajanvaraukseen?
Jos vahingossa loit ajanvarauksen asiakkaalle valitsematta ehdotusta valikosta, poista ajanvaraus ja luo se uudelleen. Varmista, että klikkaat asiakkaan tiedot auki ehdotuksesta.
Kun asiakaskortti on onnistuneesti liitetty ajanvaraukseen, löytyy Varauksen asiakas -tiedot varauksen vasemmasta alalaidasta.