Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatVello-tilausOngelmatilanteet
Maksaminen ei onnistu - mitä tehdä?
Maksaminen ei onnistu - mitä tehdä?
Päivitetty yli viikko sitten

Vello veloittaa yrityksesi maksukorttia automaattisesti Vellon kausimaksujen maksamiseksi.

Kuluttaja-asiakkaidesi kohdalla maksutapahtumia ovat esimerkiksi varausten maksaminen, lahjakorttien ja sarjakorttien ostaminen, ostot paikanpäällä ja jäsenmaksut (kuukausikortit).

Jos maksuveloitus ei onnistu (maksu ei mene läpi), johtuu tämä useimmiten siitä, että maksutapahtuma on keskeytynyt. Tämä taas voi johtua yhdestä tai useammasta syystä. Yleisimmin maksukortin kate ei riitä tai kortilla ei ole sallittua maksaa netissä.

Maksaminen ei onnistu ja maksutapahtuma keskeytyy, koska:

  • maksukortilla ei ole sallittua maksaa netissä

  • kate ei riitä

  • veloitettava summa ylittää kortin maksurajat

  • alueellinen rajaus ei kata Suomea

  • maksukortti on vanhentunut

  • maksun vahvistus verkkopankissa on tekemättä

  • kortti on kuoletettu

Mitä voin tehdä?

Useimmiten verkkopankissa on mahdollisuus tarkistaa, onko jokin edellä mainituista seikoista syy siihen, ettei veloitus onnistunut.


Maksukortin tietoja syöttäessä on hyvä tarkistaa myös, ettei kirjoitusvirheitä synny tai numeroita jää syöttämättä.

Maksutapahtuma saattaa mennä läpi käyttämällä toista maksukorttia (jos mahdollista).

Vastasiko tämä kysymykseesi?