Jos maksukortin vaihtaminen ei onnistu, useimmiten syy voi olla joku seuraavista. Tarkista seuraavat asiat ja kokeile sitten korttitietojen päivittämistä uudestaan.
Jos kyseessä on yrityksen kortti, voi ongelma aiheutua jostain seuraavista rajoituksista:
Kortille on asetettu joku maksimisumma maksuihin tietyn ajanjakson sisällä - jos yrittämäsi veloitus ylittää tämän, pankki estää maksun
Kortille on asetettu maksaminen mahdolliseksi vain Suomessa tai Euroopassa - Vellon tilauksien suoritukset käsitellään USA:ssa
Kortilla on estetty verkko-ostosten tekeminen
Pankki tai kortti ei tue 0,00€ veloiluksien tekemistä (maksukorttitietoja lisätessä Stripe vahvistaa kortin tekemällä "nolla-veloituksen")
Ratkaisu:
Tarkista pankkiasetukssisasi, ettei kortille ole asetettu mitään yllämainituista rajoituksista ja yritä uudelleen
Jos sinulle on muodostunut avoin Vellon lasku, se kortti jolla maksat tämän päivittyy Laskutus-tietoihisi Vellossa. Lue lisää miten voit käydä maksamassa avoimen laskun täältä: Miten maksan avoimen Vellon laskun?
Hyvä tietää: Vellossa ei ole estetty minkäänlaisten maksukorttien käyttöä, joten maksukortin tyypillä ei ole väliä (esim. onko se debit vai credit, Mastercard tai American Express, ym.)