Kun asiakas on estetty Vellossa, se tarkoittaa, että kyseinen asiakas ei voi varata uusia aikoja yritykseesi.
Esto on voimassa sekä omassa Vellossasi että Vellon Markkinapaikalla.
Hyvä tietää: Asiakkaan ajanvarausmahdollisuuden estäminen koskee vain yritystäsi ja Vello-tiliäsi. Asiakas voi estosta huolimatta tehdä varauksia muihin yrityksiin ja muihin Vello-kalentereihin.
Yleisiä syitä estää ajanvarausmahdollisuus
Asiakas voidaan estää ajanvarauksessa useista eri syistä, kuten:
Toistuvat peruutukset tai myöhästymiset: Asiakas, joka usein peruuttaa viime hetkellä tai saapuu myöhässä, voi aiheuttaa aikatauluongelmia.
Maksamattomat laskut: Jos asiakkaalla on maksamattomia laskuja tai muita taloudellisia velvoitteita, hänet voidaan estää.
Sopimaton käytös: Asiakas, joka käyttäytyy epäasiallisesti tai häiritsevästi, voidaan estää turvallisuuden ja työrauhan takaamiseksi.
Palveluntarjoajan päätös: Joissain tapauksissa palveluntarjoaja voi estää asiakkaan ilman erityistä syytä, esimerkiksi henkilökohtaisista syistä.
Näin estät asiakkaan ajanvarausmahdollisuuden
Estä asiakas Vellossa näin:
Kirjaudu sisään työntekijänä
Siirry Vellossasi kohtaan Valinnat → Asiakkaat
Etsi ja valitse estettävä asiakas
Aktivoi Estä varaaminen tältä asiakkaalta
Esto astuu voimaan samantien ilman erillistä tallennustarvetta
Tärkeää: Estetty asiakas ei voi tehdä uutta ajanvarausta kenellekään yrityksenne työntekijälle. Työntekijäkohtaista estomahdollisuutta Vello ei tarjoa.
Eston viestintä asiakkaalle
Jos estetty asiakas yrittää varata ajan, Vello estää ajanvarauksen ja ilmoittaa tästä asiakkaalle.
Vello ei kuitenkaan suoraan kerro asiakkaalle, että työntekijä on estänyt hänen ajanvarausmahdollisuutensa. Sen sijaan Vello kehottaa asiakasta olemaan yhteydessä yritykseesi tai hakemaan korvaavaa palveluntarjoajaa Vellosta.