Kun luot sarjakortin, voit päättää onko se Palvelusarjakortti vai Arvosarjakortti.
Jos valitset Palvelusarjakortin, sinun täytyy valita mihin palveluihin sarjakortti on käytettävissä.
Jos myyt sarjakortin ja myöhemmin lisäät uusia palveluita sarjakorttiin, eivät jo myydyt sarjakortit päivity automaattisesti. Jos asiakas yrittää käyttää sarjakorttia maksutavaksi palveluun joka ei silloin myyntihetkellä ollut liitetty, ei tämä onnistu.
Voit halutessasi päivittää asiakkaan sarjakortin sellaiseen, jossa haluamasi uudet palvelut ovat liitettynä.
Miten teen asiakkaalle päivitetyn sarjakortin?
Toimi näin.
Päivitä ensin sarjakorttisi palvelut haluamiisi
Kirjaudu Velloosi pääkäyttäjänä
Mene kohtaan Valinnat → Asetukset → Sarjakortit
Valitse haluamasi sarjakortti ja lisää ne palvelut, joihin haluat sen käytettävän
Lähetä uusi (korjattu) sarjakortti asiakkaallesi
Mene kohtaan Valinnat → Lahjakortit & Sarjakortit
Valitse haluamasi sarjakortti ja paina Lähetä
Syötä asiakkaan tiedot (varmista, että ne ovat samat kuin mitä Asiakasrekisterissä on: silloin sarjakortti näkyy asiakkaan tiedoissa)
Paina Luo myymäsi sarjakortti
Nyt asiakkaalla on uusi, päivitetty sarjakortti, jota voi käyttää maksutapana kaikkiin siihen lisättyihin palveluihin
Mitätöi sitten vanha, virheellinen sarjakortti näin:
Mene asiakasrekisteriisi kohdasta Valinnat → Asiakasrekisteri
Etsi haluamasi asiakas ja klikkaa hänen nimeään
Asiakkaan kortin alta klikkaa Sarjakortit
Sarjakortin kohdalta klikkaa Käytä
Syötä jäljellä olevat käyttökerrat ja paina Käytä X käyntikertaa
Nyt vanha sarjakortti on merkattu käytetyksi