Vellossa voit synkronoida (yhdistää) Outlook-kalenterisi Vellon kanssa, mikä mahdollista kalenterimerkintöjen kopioimisen automaattisesti kalenterista toiseen.
Jos et ole vielä aktivoinut synkronointia, katso erillinen ohje synkronoinnin aktivoimiseksi.
Synkronointi ei toimi
Jos olet jo aktivoinut synkronoinnin Outlook-kalenterisi ja Vellosi välillä, mutta synkronointi ei tuo kalenterimerkintöjä Velloon (tai päinvastoin), epäkohdan korjaaminen voi vaatia synkronoinnin aktivoimista uudelleen.
Ennen, kuin uudelleenaktivoit synkronoinnin, tarkista seuraavat kohdat:
Synkronointi on toiminut sinulla aiemmin
Olet tehnyt Velloosi varauksen tulevalle päivälle, eikä merkintä näy Outlook-kalenterissasi
Olet tehnyt Outlook-kalenteriisi varauksen tulevalle päivälle, eikä merkintä näy Vellossasi
Synkronoinnin uudelleenaktivointi
Outlook saattaa vaatia käyttäjiään tunnistautumaan ajoittain uudelleen. Synkronoinnin osalta tämä tarkoittaa, että Outlook vaatii käyttäjää syöttämään Outlook-tunnuksensa ja salasanansa Vellossa uudelleen.
Saat synkronoinnin taas toimimaan toimimalla seuraavasti:
Kirjaudu sisään Velloosi käyttäen Outlook-sisäänkirjautumispainiketta
Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Kalenterit
Valitse oma kalenterisi ja siirry Synkronointi-välilehdelle
Poista synkronointi käytöstä
Odota tarvittaessa hetki ja aloita synkronoinnin aktivointi uudelleen
Syötä pyydettäessä Outlook-käyttäjätunnuksesi ja salasanasi
Huomioi: Aktivoinnin jälkeen saatat saada ilmoituksen, että synkronointi ei ole käytössä. Tämä on normaalia ja virheilmoitus poistuu noin tunnin kuluessa, kun ensimmäinen synkronointi suoritetaan.
Tärkeää: Synkronoinnin aktivoiminen uudelleen poistaa aiemmin tehtyjen varausten linkitykset Outlookn ja Vellon välillä. Tämä tarkoittaa, että muutoksia näihin tapahtumiin ei enää synkronoida (esim. poistettu tapahtuma ei poistu automaattisesti toisesta kalenterista).