Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatSynkronointiOngelmatilanteet
Outlook-synkronointi ei tuo kalenterimerkintöjä Velloon - mitä tehdä?
Outlook-synkronointi ei tuo kalenterimerkintöjä Velloon - mitä tehdä?
Päivitetty yli viikko sitten

Vellossa voit synkronoida (yhdistää) Outlook-kalenterisi Vellon kanssa, mikä mahdollista kalenterimerkintöjen kopioimisen automaattisesti kalenterista toiseen.

Jos et ole vielä aktivoinut synkronointia, katso erillinen ohje synkronoinnin aktivoimiseksi.

Synkronointi ei toimi

Jos olet jo aktivoinut synkronoinnin Outlook-kalenterisi ja Vellosi välillä, mutta synkronointi ei tuo kalenterimerkintöjä Velloon (tai päinvastoin), epäkohdan korjaaminen voi vaatia synkronoinnin aktivoimista uudelleen.

Ennen, kuin uudelleenaktivoit synkronoinnin, tarkista seuraavat kohdat:

  • Synkronointi on toiminut sinulla aiemmin

  • Olet tehnyt Velloosi varauksen tulevalle päivälle, eikä merkintä näy Outlook-kalenterissasi

  • Olet tehnyt Outlook-kalenteriisi varauksen tulevalle päivälle, eikä merkintä näy Vellossasi

Synkronoinnin uudelleenaktivointi

Outlook saattaa vaatia käyttäjiään tunnistautumaan ajoittain uudelleen. Synkronoinnin osalta tämä tarkoittaa, että Outlook vaatii käyttäjää syöttämään Outlook-tunnuksensa ja salasanansa Vellossa uudelleen.

  1. Saat synkronoinnin taas toimimaan toimimalla seuraavasti:

  2. Kirjaudu sisään Velloosi käyttäen Outlook-sisäänkirjautumispainiketta

  3. Siirry kohtaan Valinnat → Asetukset → Kalenterit

  4. Valitse oma kalenterisi ja siirry Synkronointi-välilehdelle

  5. Poista synkronointi käytöstä

  6. Odota tarvittaessa hetki ja aloita synkronoinnin aktivointi uudelleen

  7. Syötä pyydettäessä Outlook-käyttäjätunnuksesi ja salasanasi

Huomioi: Aktivoinnin jälkeen saatat saada ilmoituksen, että synkronointi ei ole käytössä. Tämä on normaalia ja virheilmoitus poistuu noin tunnin kuluessa, kun ensimmäinen synkronointi suoritetaan.

Tärkeää: Synkronoinnin aktivoiminen uudelleen poistaa aiemmin tehtyjen varausten linkitykset Outlookn ja Vellon välillä. Tämä tarkoittaa, että muutoksia näihin tapahtumiin ei enää synkronoida (esim. poistettu tapahtuma ei poistu automaattisesti toisesta kalenterista).

Vastasiko tämä kysymykseesi?