Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatSynkronointiOngelmatilanteet
Google/Outlook synkronointi lakkasi toimimasta
Google/Outlook synkronointi lakkasi toimimasta
Päivitetty yli viikko sitten

Harvinaisissa tapauksissa synkronointi Google tai Outlook -kalenterin ja Vellon välillä voi katketa välimusitiongelman tai Googlen asetuksien takia. Jos näin käy, paras tapa yrittää korjata tilanne ensin on kytkeä synkronointi pois päältä ja sitten uudestaan takaisin päälle.

Miten kytken synkronoinnin pois ja taas päälle?

Toimi näin:

  1. Kirjaudu Vellosi Google-tunnuksillasi (tai Microsoft-tunnuksillasi, jos käytät Outlookkia)

  2. Mene kalenterisi synkronointi välilehdelle kohdassa Valinnat → Asetukset → Kalenterit → klikkaa oma kalenterisi auki → Synkronointi

  3. Klikkaa synkronointiasikohdasta Google kalenteri (tai Microsoft Office 365 Outlook, riippuen kumpaa käytät)

  4. Klikkaa Lopeta Vello- ja Google-kalentereiden synkronointi ja uudesta ikkunasta Lopeta synkronointi

  5. Klikkaa taas Google kalenteri (tai Microsoft Office 365 Outlook)

  6. Varmista että Kaksisuuntainen synkronointi on valittu ja paina Aloita Vello- ja Google-kalentereiden synkronointi

Huomioi: Kalentereiden yhdistämisen jälkeen Velloon siirtyvät tulevaisuuteen tehdyt kalenterimerkintäsi. Menneet tapahtumat eivät siirry. Vellosta Googleen siirtyvät varaukset, jotka on tehty synkronoinnin aktivoimisen jälkeen.

Synkronoinnin kytkeminen pois ja päälle ei auttanut

Lue lista toimista, miten voit korjata epäkohdan täältä: Synkronointi ei toimi - apua Google- ja Outlook-kalenterien linkitykseen

Vastasiko tämä kysymykseesi?