Siirry pääsisältöön
Kanta-informoinnin kuittaaminen Vellossa
Päivitetty yli 2 kuukautta sitten

Jos asiakas ei ole vastaanottanut Kanta-informointia OmaKannassa, sinun tulee terveydenhuollon ammattilaisena informoida asiakasta, kun hän asioi sinulla.

Sinun tulee informoida asiakasta, jos informointia ei ole kuitattu OmaKannassa aiemmin.

Kanta-informoinnin kuittaaminen Vellossa

Vello tunnistaa, mikäli asiakas on jo kuitannut Kanta-informoinnin vastaanotetuksi OmaKannassa. Tällöin Vello ohjaa työntekijänä suoraan eteenpäin asiakkaan tietoihin.

Jos asiakas ei ole aiemmin vastaanottanut Kanta-informointia, velvollisuus tästä on terveydenhuollon ammattilaisena sinulla. Et voi jatkaa potilaan tietoihin ilman Kanta-informointia.

Tärkeää: Sinun tulee informoida asiakasta, jos informointia ei ole kuitattu OmaKannassa aiemmin.

Kun olet informoinut asiakasta, sinun tulee kirjata informointi Velloon, josta tieto tallentuu Kanta-arkistoon.

Miten kerron asiakkaalle Kanta-informoinnista?

Terveydenhuollon ammattilaisena voit antaa Kanta-informoinnin asiakkaalle

  • suullisesti

  • kirjallisesti, esimerkiksi antamalla asiakkaalle tietojen käytöstä kertovan infolehtisen

  • Vellon välityksellä

Vastasiko tämä kysymykseesi?