Jos asiakas ei ole vastaanottanut Kanta-informointia OmaKannassa, sinun tulee terveydenhuollon ammattilaisena informoida asiakasta, kun hän asioi sinulla.
Sinun tulee informoida asiakasta, jos informointia ei ole kuitattu OmaKannassa aiemmin.
Kanta-informoinnin kuittaaminen Vellossa
Vello tunnistaa, mikäli asiakas on jo kuitannut Kanta-informoinnin vastaanotetuksi OmaKannassa. Tällöin Vello ohjaa työntekijänä suoraan eteenpäin asiakkaan tietoihin.
Jos asiakas ei ole aiemmin vastaanottanut Kanta-informointia, velvollisuus tästä on terveydenhuollon ammattilaisena sinulla. Et voi jatkaa potilaan tietoihin ilman Kanta-informointia.
Tärkeää: Sinun tulee informoida asiakasta, jos informointia ei ole kuitattu OmaKannassa aiemmin.
Kun olet informoinut asiakasta, sinun tulee kirjata informointi Velloon, josta tieto tallentuu Kanta-arkistoon.
Miten kerron asiakkaalle Kanta-informoinnista?
Terveydenhuollon ammattilaisena voit antaa Kanta-informoinnin asiakkaalle
suullisesti
kirjallisesti, esimerkiksi antamalla asiakkaalle tietojen käytöstä kertovan infolehtisen
Vellon välityksellä