Avaa Palvelutapahtuma tehdäksesi Kanta-kirjauksia
Taataksemme vahvan tietoturvan, voit tarkastella ja tehdä vain yhden asiakkaan / potilaan Kanta-kirjauksia kerrallaan. Tarkastelu ja kirjausten tekeminen edellyttää Palvelutapahtuman avaamista.
Voit avata uuden palvelutapahtuman tai aktivoida vanhan palvelutapahtuman.
Avaa uusi palvelutapahtuma
Avaa palvelutapahtuma klikkaamalla varauksen oikean yläkulman kolmen pisteen kautta Uusi palvelutapahtuma (Kanta) -linkkiä.
Voit avata uuden palvelutapahtuman myös ilman varsinaista ajanvarausta klikkaamalla Uusi palvelutapahtuma (Kanta) -linkkiä Vellon oikeassa ylälaidassa.
Tärkeää: Jos et avaa uutta palvelutapahtumaa ajanvarauksen kolmen pienen pisteen kautta, palvelutapahtumaa ei liitetä olemassa olevaan varaukseen. Tällöin Vello luo tapahtumaa varten automaattisesti uuden ajanvarauksen kalenteriisi.
Palvelutapahtuman avaamisen jälkeen Vello ilmoittaa, mikäli asiakas ei ole aiemmin vastaanottanut Kanta-informointia (Kanta-arkiston käyttöön liittyvät suostumukset).
Tällöin sinulla on terveydenhuollon ammattilaisena velvollisuus informoida asiakasta siitä, miten asiakkaan tietoja käsitellään sosiaali- ja terveydenhuollossa. Informointi tulee antaa ennen hoitokirjausten tallentamista Kantaan.