Siirry pääsisältöön
Kaikki kokoelmatKonversiotGoogle
Konversiot näkyvät tunnisteilla "Employee" ja "Customer" Google Analyticsissa
Konversiot näkyvät tunnisteilla "Employee" ja "Customer" Google Analyticsissa
Päivitetty yli viikko sitten

Vello tarjoaa mahdollisuuden seurata varaustapahtumia Google Analytics -palvelun kautta. Tarjoamme seurannan sekä työntekijöiden että asiakkaiden tekemistä varauksista.

Hyvä tietää: Google Analytics -integraatio sisältyy Vellon Premium-pakettiin.

Tulevista varauksista alkaen Google Analytics -tilillesi muodostuu "Event"-tapahtumia. Voit liittää tapahtumat konversioehdoksi Googlen puolella ja näin seurata kävijöidesi konvertoitumista ajanvaraaviksi asiakkaiksesi.

Konversiot näkyvät tunnisteilla "Employee" ja "Customer"

Google Analytics näyttää Vellon varaustapahtumat tapahtumina eli "Event"-yksiköinä.

Event name on termi, jota käytetään kuvaamaan ajanvaraustapahtumaa Vellossa. Tämä voi olla joko "Employee" tai "Customer".

  • Employee-tapahtuma kertoo, kuinka monta ajanvarausta Velloonne on tehty työntekijän toimesta. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että työntekijä on tehnyt varauksen asiakkaan puolesta tai että asiakas on tehnyt varauksen työntekijän avustuksella.

  • Customer-tapahtuma taas kertoo, kuinka monta ajanvarausta asiakkaanne on tehnyt itsenäisesti Velloonne. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että asiakas on tehnyt varauksen itse liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella.

Esimerkki: Varauksia on aikajaksolla yhteensä 370. Varauksista 300 kpl eli 81% on asiakkaiden tekemiä ja 70 kpl eli 19% työntekijöiden tekemiä. Tämä tarkoittaa, että suurin osa ajanvarauksista tulee yritykselle asiakkaiden itse tekeminä (esim. liikkeen aukioloaikojen ulkopuolella). Vain pieni osa varauksista tehdään työntekijän toimesta.

Vastasiko tämä kysymykseesi?